Hallo allemaal,
Ik bezit momenteel een mooie 500SEL uit 1984 die echter die heeft een probleempje. Voor mij is deze auto de dagelijkse auto echter ik rijd voor 90% autosnelweg en lange stukken. Voor de stadse dingen is fietsen sowieso gezonder. Aangezien ik zelf geen automonteur ben wil ik graag dit probleem aan jullie voorleggen in de hoop dat jullie me (enige) goede adviezen kunnen geven.
De auto is verder in goede staat echter hij lekt momenteel motor olie. Dit lekken blijkt te komen uit de linker zijde net onder aan op de scheiding van cilinder (bovenblok?) en onderblok. Mijn monteur zegt dat het nog niet noodzakelijk is om te repareren omdat de lekkage niet overdreven is. Ik hoef nog niet overmatig veel olie bij te voegen. Deze reparatie schijnt een dure aangelegenheid te zijn zeker ook omdat hij dan alles in het bovenblok gaat reviseren omdat alles toch al open komt te liggen.
Mijn vraag is hoeveel een dergelijke reparatie ongeveer kan gaan kosten en of het niet kosten effectiever is om eventueel een volledig revisiemotor te plaatsen?
MvGroet Willem