Ik heb al gezocht op het forum en google en zie dat er meer mensen over klagen, en sommige zelfs zeggen dat ze een versnelling missen.
Maar meer interessante discussies had ik op diverse fora's ook aangetroffen over het plaatsen van een ander diff met een andere verhouding zodat de auto op de snelweg wat rustiger loopt.
Nu zijn er mensen die er flink tegenstander van zijn en zeiden dat Mercedes heus wel wist wat ze deden toendertijd, maar ja toen werd er ook geen rekening gehouden met het verbruik.
Ik vraag me af of iemand zijn diff heeft vervangen door bijvoorbeeld die van een 300SD, of een 380SE. Omdat deze toch andere verhoudingen hebben, en als hij 500 tot 700 toeren minder loopt bij 100 kilometer (wat hij volgens mij qua vermogen wel kan hebben), of dit gewoon de levensduur niet of wel verlengt.
Ik zal iig geen caravans gaan trekken of andere rare dingen doen, ik ga iedere dag gewoon de snelweg op bij veenendaal en ga er af in Amsterdam, en dan weer terug. En doe dit 5 dagen per week. Dus het zou bij mij wel een levensduur verbetering kunnen hebben. Ik hoor graag jullie idee hierover en wat ik dan eventueel zou kunnen proberen/doen?