2 weken geleden heb ik 560SEC gekocht. Een van de eerste want hij is van november 85. 2 jaar geleden is hij van de VS naar Duitsland verhuisd en nu in Nederland. Hij is nog niet gekeurd maar het is wel de bedoeling dat het snel gaat gebeuren.
Ten op zichte van de 500SEC die ik nu heb vind ik het geluidsniveau in de wagen toch wel van een heel ander niveau, wat is die 560 stil in de coupe! Ze hebben ook 25 kilo meer isolatie gebruikt, duidelijk te merken dus.
Helaas is niet alles rozengeur en maneschijn, de motor schud namelijk behoorlijk.
Als hij koud is schud hij nauwelijks maar als hij warm wordt dat schud hij flink. Ik heb al gezien dat er sowieso iets is met het vacuĆ¼m. De economy meter slaat namelijk helemaal rechts uit bij stationair toerental. Heb al gekeken naar de slangen maar nog niet direct een losse tegen gekomen. Van het weekend heb ik mijn luchtfilter eraf gehaald en wat mij opviel is dat er rook uit mijn linker kleppendeksel / carter kwam. Naar mijn idee wordt de motor ook heel snel warm. Dat is wel op gevoel want op de temperatuur meter gaat hij maar tot iets boven de 80 graden.
Geen idee bij welke temperatuur olie gaat verdampen maar wanneer je wat morst op de uitlaat zie ik altijd dezelde damp. Mijn idee is dat de olie in het blok zo heet wordt dat gaat verdampen. Kan iemand mij vertellen of ik dan in de goede richting denk? Of is er iemand met eenzelfde ervaring?