door MS19333 » 10 maart 2009, 21:14
Goedenavond,
ik heb vanavond de auto opgehaald, Paul heeft me weer opgehaald bij het station en half Eindhoven doorgereden.
Hij heeft gekozen voor een 63 liter ringtank (650mm x 230mm) omdat ik aangegeven had dat ik het liefst niet boven de bak uit wilde komen, deze past er heel mooi in en komt nauwelijks boven de bak uit.
We hebben samen de installatie bekeken en op het eerste oog ziet het er erg netjes uit, beter dan ik tot nu toe gezien heb van anderen. Ik zal binnenkort wat meer hierover zeggen aan de hand van foto's.
Het rijden ging perfect, starten is even wennen, moet blijkbaar met iets gas indrukken, op benzine startte ik altijd zonder gas, de auto start dus op gas.
Ik heb de auto in Eindhoven getankt, Paul had er al zo'n 15 liter ingegooid en ik kreeg er nog 34,6 bij voor de enorme som van 15,47:woohoo:, dus totaal 50 liter.
Ik heb 107km gereden, kan over het verbruik dus nog niks zeggen, qua vermogen en trekkracht merkte ik geen verschil. Wel heeft de auto in lange snelle bochten de neiging tot overstuur, maar toen reed ik wel 150 (afslag H'sum vanaf A27), ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat op benzine is en bovendien lag natuurlijk ook het reservewiel nog achterin.
Al met al enorm genoten van de terugreis, heeft toch wel iets zo'n gasinstallatie...