[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair probleem 280SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 21:00

Stationair probleem 280SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair probleem 280SE

Berichtdoor Dennis S » 21 mei 2011, 22:38

Vanmorgen mijn auto aan de CO meter gehangen om deze af te stellen en het stationair toerental wat hoger te zetten (in P nu ong. 700 tpm)

Makkelijker gezegd dan gedaan want de motor regeerde dus niet op de nylon stelschroef!
Alle slangen en vacuĆ¼m leidingen nagekeken en lijken allemaal in orde voor zover ik het kan zien want het stationair gebeuren is lekker weggebouwd onder de spinnekop. Dan maar spuiten met wat remmenreiniger, maar geen verandering merkbaar in het toerental.

Bij controle van het gasstangstelsel zie ik dat deze zo versteld is dat de stangen onder spanning blijven staan en dus niet helemaal terugkomt. Stel ik nu de stangen goed af blijft de auto helemaal niet meer stationair lopen, hij start wel maar zakt tot onder de 300 tpm en gaat dus uit.
Volgens mij werkt het stationair omloop systeem dus helemaal niet.

Heeft iemand van jullie een idee van wat hier de oorzaak van kan zijn of naar welk onderdeel ik eens extra moet kijken??

De auto rijdt en schakelt goed. Koud is het de sleutel aanraken en hij doet het, bij een warme motor moet ik iets gas bijgeven en dan start hij ook meteen.
Dennis S
 


Re: Stationair probleem 280SE

Berichtdoor Dennis S » 22 mei 2011, 20:43

Heeft iemand hier op het forum misschien een afbeelding of beschrijving van het stationair systeem van een 280SE.
Dennis S
 


Re: Stationair probleem 280SE

Berichtdoor GerardSmink » 23 mei 2011, 10:16

hoe was je co was die wel prima? (tussen half en anderhalf) en hoe loopt je motor verder ? als je even iets meer informatie geeft kunnen mensen hier misschien iets meer beeld bij jou probleem krijgen..

in principe zou je met de nylon stelschroef je toerental kunnen regelen.. mits je co niet heel laag is.. dan zal hij uitvallen ga ik van uit..
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
Avatar gebruiker
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 23 maart 2009, 22:55
Woonplaats: Loppersum (GR)
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron