Hoi John,
Heb vanmiddag even staan meten
.
w126_300sd_egr003.jpg
De hoofdvacuumleiding, die dikke zwarte, rechts onder op het plaatje.
Hier meet ik 0,8atm onderdruk. Dit heb ik gemeten binnen de ruimte van de zekeringkast (net buiten het plaatje). Hier zit een groot éénrichtings ventiel op die naar het zijscherm gaat. Het lijkt of daar een voorraadvaatje zit? Gaat ook nog ergens anders naar toe. Moet zelf nog een schema zoeken of maken van alle vacuumslangen.
Oke, hoofd leiding dus -0,8atm.
Die hoofdleiding heeft een zijtak die doorzichtig is (niet de witte, dat is een zelf aangelegde leiding voor mijn turbo meter) en naar de eerste 3-sprong loopt (vlak onder het groene doosje). Hier heb ik ook gemeten en daar meet ik -0,4atm, bij stationair en -0,2 bij een steepje gas (zeg 2000tpm). Deze gaat via de 2e 3-sprong rechtstreeks naar de bak en via het groene doosje naar onze vacuüm control valve.
Oke, op de bak staat dus van -0,4atm tot -0,2atm.
Heb ook even het groene doosje los gemaakt van de control valve en dan staat er -0,8atm op. Dat moet dus niet naar de bak begrijp ik.
w126_300sd_john_003.jpg
Heb ook nog gemeten (zie jouw plaatje) bij de onderuitgang (dit is de zwarte 3-sprong met de zwarte leidingen - gaat naar de EGR maar ook naar binnen (?). Hier niks gemeten, geen druk/vacuüm - met of zonder gas.
De bruin/blauwe leiding er onder loopt heb ik niet gemeten, die gaat ook naar binnen toe (?).
Je ziet, ik heb nog veel vragen. Zal eens kijken of we een paar plaatjes in het EPC kunnen vinden.
Herman
300SD
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If it isn't b l o w n, it sucks.