door Starfan » 11 jun 2011, 21:23
Joepie ze zijn vervangen. Om 6:00 liep het wekkertje al af, maar dat geeft niks. Ritje naar Zutphen. Om 8:25 voor de deur van de hobbygarage. Deur staat al open en er wordt lekker koffie gedronken in het ochtendzonnetje. Even kennismaken en een praatje. Al gauw hoorde ik "rij 'm maar achteruit naar de brug, dan gaan we beginnen".
IMG_2326.JPG
Hup omhoog, wielen eraf en kijk daar in het midden zit het ellendige ding ... (en aan de andere kant ook)
IMG_2303.JPG
Eerst even WD40 erop en laten inwerken. Dan komt het, gaan ze makkelijk los?
IMG_2304.JPG
Drie van de vier, dus even met geweld die ene bout aanpakken. Ik heb helaas geen foto hiervan maar Hans en Dankert hebben het voor elkaar.
IMG_2308.JPG
Daar ligt de onwillige ...
IMG_2312.JPG
Zo, nu nog het draadeind van de kogel uit de stang draaien. Dat is een aardig stukkie draaien met een halve slag per keer. Hiermee heb ik me goed vermaakt.
Daar liggen ze dan, de oude en de nieuwe. Een keurig gereviseerd setje.
Die oude van mij waren wel bar slecht.
IMG_2316.JPG
De wielkolom (niet zichtbaar) werd aan de kant getrokken met een spanband om ruimte te maken. Schroefdraad in het vet, recht ervoor en draaien maar. Het hele eind weer naar binnen de reactiestang in. Ongeveer een halve centimeter schroefdraad uit laten steken.
IMG_2320.JPG
Nieuwe "speciale" moeren (plaatje met moer erop) en recht onder de boutgaten.
IMG_2321.JPG
De bouten werden weer even opgefrist en goed aangedraaid. Ik heb me nog nuttig gemaakt met de borgklemmen en het hele spul zat er weer onder.
IMG_2309.JPG
Zo ziet de stangenboel er nu uit. De stuurdemper hebben we ook gelijk vervangen want dempen deed die niet meer.
IMG_2333.JPG
Daarna is er nog van alles gedaan (motorolie ververst, remvloeistof vervangen, automatenbak olie + filter) maar dat hoort niet bij dit topic.
Een geweldige dag, wagen is weer helemaal top. Alle hinderlijke bijgeluiden zijn verdwenen. Dat was een heerlijk ritje terug naar Drachten.
Hans en Dankert enorm bedankt voor jullie inzet en uitleg. Tot de volgende keer.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Starfan op 12 jun 2011, 10:55, in totaal 1 keer bewerkt.