door KLAASD » 20 apr 2009, 15:52
Rudy,
Ik heb zelf een 380SE, wit van kleur. Deze zet ik deze week op internet om te verkopen aangezien ik een SEC wil gaan kopen. Mocht je interesse hebben stuur maar een PB.
Ik zou ten eerste het chassisnummer controleren.
Motorkap open en motor eens laten lopen.
Altijd de matten omhoog ligten en naar de bodem kijken (roest), achterbank zitvlak omhoog halen, kofferbak bekleding zijkanten en vloerplaat loshalen en er onder/tussen kijken, kokerbalken, onder de motorkap de binnenschermen, schijfdak ,de randen er omheen, werken de ramen/schuifdak/centrale vergrendeling.
Automaat, tijdens het rijden er op letten dat hij lekker schakelt, eventueel zelf de andere standen testen, ook achteruit.
oliedruk meter, bij rijden staat hij op 3, stationair , warme motor/olie, kan hij zakken tot 1,5. Stuurspeling, wiellager speling.
Buitenom bij de rubbers kijken naar eventueel spuitwerk.
stuur (bij hoge km-standen zie je dat het stuur mn bovenin glad is, de structuur is weg gesleten, de bestuurdersstoel heeft bij hoge kmstanden bijna altijd een versleten lendesteun, aan de kant van het instappen,
Duitse auto's van die leeftijd hebben ook vaak stoelhoezen gehad, dat scheelt een stuk met de bekleding.
verder een stukje rijden en aanvoelen of het lekker loopt stuurt/remt.
motorblok, kijken naar evt lekkage's
succes Groeten Danny (KLAASD)