[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
koppakking vervangen goed of slecht teken? : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 29 apr 2024, 20:46

koppakking vervangen goed of slecht teken?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

koppakking vervangen goed of slecht teken?

Berichtdoor distortion » 27 apr 2009, 21:59

Goedendag,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Mercedes oldtimer (als enige auto) en heb mijn keus laten vallen op de 280SE. Zodoende heb ik ook dit forum gevonden.


Ik heb via Marktplaats eentje gevonden die wel wat lijkt en inmiddels ook proefgereden.

Nu heeft de verkoper mij gemailed dat de motor sinds vorige week olie lekt omdat de koppaking kapot is en vervangen dient te worden. Hij gaat deze laten vervangen.

Mijn vraag is nu:
:) is het positief dat er een niewe koppaking in komt,
of
:( is het negatief omdat er misschien nog meer aan de hand is of dat er zaken beschadigd zijn door de kapotte koppakking?


Met andere woorden, is dit reden om de koop af te blazen?
Avatar gebruiker
distortion
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 27 apr 2009, 20:29
Woonplaats: Groningen
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:koppakking vervangen goed of slecht teken?

Berichtdoor KLAASD » 28 apr 2009, 09:45

Na verloop van tijd slijt de koppaking. Dan moet deze vervangen worden. Volgens mij kan het geen andere oorzaak hebben dan slijtage bij normaal gebruik. Dus ik denk dat het alleen maar goed is wanneer deze vervangen word. Controleer het wel even! (bon) Dan weet je zeker dat jij het niet meer hoeft te vervangen. ;)

Groeten Danny
Avatar gebruiker
KLAASD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 25 jan 2009, 09:51
Woonplaats: Weert
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:koppakking vervangen goed of slecht teken?

Berichtdoor MuktaII » 28 apr 2009, 20:47

Een kleine aanvulling c.q. nuance op het vorige bericht: in principe slijt een koppakking niet of nauwelijks, tenzij er door omstandigheden lekkage ontstaat. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld (erg) weinig rijden of rijden met hele lange tussenpozen, waardoor de pakking bv is uitgedroogd en scheurtjes heeft gekregen en daardoor gaat lekken, of de motor werd niet (goed) genoeg gekoeld en is daardoor te heet geworden, waardoor de pakking ook problemen krijgt, of er zat te weinig olie in en daardoor is eveneens de motor te heet geworden.

Alle drie bovengenoemde oorzaken kunnen (en zullen dat waarschijnlijk ook doen!) andere problemen opleveren, dus is het zaak goed te kijken of de motor technisch nog in orde is.
Hoe klinkt de motor bij koude start, hoe loopt ie (rustig, rommelig, doen alle cilinders mee), hoe draait de motor als hij warm is, is er (zichtbaar) olieverbruik of olielekkage , etc etc.
Maak een proefrit en laat zeker de motor niet warm lopen door de eigenaar: een koude start is wat je wilt als je komt kijken, dan hoor je n.l. meteen of er al iets mis is! Los daarvan zijn er natuurlijk legio zaken om naar te kijken, dus neem iemand mee die er echt verstand van heeft mocht je dat zelf (nog) niet hebben....
S6 in elk geval, en laat ons weer wat horen aub!

vriendelijke groet,
Mark.
Nothing to do, nowhere to go, just be, BE HAPPY!
Avatar gebruiker
MuktaII
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 09 jul 2008, 15:35
Woonplaats: Prov. Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten