door Leeflang » 10 jul 2011, 16:27
Eerst zekering 8 controleren.
Met de auto op contact moet aan beide zijden 12 volt te meten zijn, ook als de schakelaar bediend wordt.
Als de zekering goed is, dan controleren of er 12 volt op de verschillende aansluitingen van de spiegel aankomen.
Het driehoekige kunststof afdekplaatje aan de binnenkant van het portier voorzichtig verwijderen, door de bovenste punt van het portier af te wrikken. Er kan een metalen klemmetje wegvallen, zoek die weer op, want die is weer nodig bij het terugplaatsen van het afdekplaatje. Als de bovenste punt los is kun je het plaatje naar boven trekken.
De connector zit waarschijnlijk in het midden met een schroef vast, even losdraaien en de connector van de spiegel trekken.
Pen 1 hoort aan massa te zitten.
Pen 4 aan 12 volt als de auto op contact staat, voor de verwarming.
Tussen pennen 2 en 3 zit de op/neer motor en tussen 2 en 5 de links/rechts motor.
Duw je de schakelaar in een van de vier standen dan moet tussen 2 en 3, of 2 en 5, + 12 volt te meten zijn en - 12 volt met de schakelaar in de tegenovergestelde richting.
Als er geen spanning te meten is, is de schakelaar of bedrading kapot, is er wel spanning, dan is de spiegel kapot.
Optimum aut nihil.