Hallo allemaal,
mijn naam is Rob en ben sinds afgelopen september de trotse eigenaar van een 280S uit 1983.
Ik heb deze auto van een particulier gekocht welke haar een jaar of 10 in een stalling had staan.
Het plaatwerk ziet er redelijk uit maar met name aan de bijrijders kant zitten er nogal wat diepe krassen.
Hiernaast wat kleine roestplekjes onder kofferdeksel en boven de linkerportieren. Onder de auto geen roest te bekennen, en klonk allemaal heel hard.
Motorisch leek ze in orde, sleutel om en starten. De koop was gedaan en met de autoambulance werd ze een week later op transport gedaan naar mijn garage Rotterdam.
Hier is ze rijklaar gemaakt en na een week kon ik op pad....
Helaas kreeg ik na 50 kilometer een vastloper. Het bleek dat de nokken compleet droog stonden. Van de zes had alleen nog maar de voorste zijn oorspronkelije vorm, de rest was rond.
Mijn garage heeft een ruilmotor op de kop getikt en ingebouwd, sindsdien rijdt ze als een zonnetje.
Vorige maand gas laten inbouwen en nu ben ik helemaal blij!
Ik heb nog wel een aantal wensen en wil graag meer van de techniek te weten komen.
In ieder geval heb ik al een hoop geleerd op dit forum en kijk uit naar nog meer nuttige tips.
groeten,
Rob