door Harrie » 15 jul 2011, 00:33
Een paar jaar geleden was ik in het bezit van een goudkleurige W126 380SEL.
Deze en nog 2 andere wagens (een 450SEL W116 en een 280S W108), heb ik 3 jaar geleden in geruild voor een W140 600SEL.
Nu ging mijn bedrijf Klasse Klassiek verhuizen, dus heb ik de aanschaf tijdelijk uitgesteld.
Had dus wel de drie wagens als aanbetaling afgegeven.
Nu ging de aanschaf van de W140 niet door, ik zag er vanaf, namelijk na enige informatie omtrent het V12 blok, heb ik besloten om de koop maar te laten gaan.
Toch bleef het jeuken, moest toch weer een S klasse hebben.
Nu had ik een klant, die heeft een blauwe W126 420SE uit Polen gehaald, omdat deze voorzien is van airbags, en dat vond hij wel zo veilig.
Maar voor de APK moest er nog het een en ander gebeuren aan de wagen, zodoende kwam de wagen bij mijn bedrijf terecht.
Wij hebben de wagen alleen APK klaargemaakt, remmen rondom kompleet vervangen, dus nieuwe remschijven, remblokken en remschoenen, als ook de remslangen en dan is ook automatisch de remvloeistof ververst.
Gelukkig zat er voor de APK geen laswerk aan, technisch is de wagen een toppertje.
Cosmetisch moet er toch het een en ander aan gebeuren.
De wagen staat nu al geruime tijd bij mijn bedrijf, en de eigenaar had al eens laten vallen dat hij de wagen wou gaan verkopen.
Inmiddels al 2 adspirant kopers bij de wagen gehad, maar die vielen over het uiterlijk, cosmetisch.
Best wel stom, de wagen is technisch in topstaat, nou ja, ik heb de eigenaar gezegd dat ik wel geinteresseerd ben in de wagen.
We zijn dus tot een deal gekomen, en nu heb ik dus weer een W126 S-Klasse.
De deurbekleding van de linker deur kreeg ik erbij, die had hij al ergens geregeld.
Zal bij gelegenheid een paar foto's plaatsen van de wagen.
Moet binnenkort met de wagen naar de RDW, voor de registratie, de APK doe ik wel bij onze collega's.
Zal jullie verder wel op de hoogte houden van de voortgang van de wagen.
groeten Harrie Puite.