door Leeflang » 02 aug 2011, 19:55
Zo eenvoudig kan het antwoord natuurlijk niet zijn bij de W126.
Het is weer eens afhankelijk van het modeljaar.
Tot en met modeljaar 1985 (bouwdatum tot augustus 1985), zonder module voor het controleren van de verlichting, hoort er eigenlijk een ander knipper relais in te komen en een extra controlelampje.
Voor modeljaar 1986 (bouwdatum van september 1985 t/m juli 1986), met module voor het controleren van de verlichting, hoort er een extra knipper relais in te komen en een extra controlelampje.
Daarna (bouwdatum vanaf augustus 1986), ook met module voor het controleren van de verlichting, hoort er module in te komen die herkent of er een aanhanger aangekoppeld is en die ook de remlichten daarvan bedient, maar geen extra knipper relais.
Ook worden de gewone achterlichten afgetapt vóór de controle module, in plaats van bij de lampen (achter de module).
Bij een 13-polige stekker komt er nog een zekeringhouder bij.
Zie de bijlage voor schema's en dergelijke.
Echter in mijn auto (modeljaar 1989) zit alles gewoon op de achterlichten aangesloten (wel met een stel mooie verloopstekkers) en dat werkt prima, zelfs de controle module geeft niet aan dat er iets mis zou zijn.
Wat de meters betreft ben ik het helemaal met Douwe eens.
Als werkelijk alle meters, zelfs de klok, uitgevallen zijn, lijkt me een massaprobleem het meest waarschijnlijk.
Maar eerst alle zekeringen controleren is gemakkelijker dan de tellerbak er uit halen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.