@ Maryn :
De tip van je vriend ga ik zeker nalopen, ondanks onderstaand relaas!
De reden daarvoor is dat ik vaker problemen heb gelezen rondom die solderingen.
Tevens kan ik dan meteen een paar lampjes daar vervangen.
Als dat open moet, dan maar meteen zo compleet mogelijk, toch
De CD van de W126 eens verder uitgespit.
Aangezien gisterenmorgen ( rond 06.00 uur ) de zekering sprong toen er vooral vocht aan de buitenzijde van de auto was, vermoedt ik dat het probleem waarschijnlijk buiten de zitruimte bevindt.
Binnen in de auto was er geen zichtbare vochtigheid waar te nemen ( geen vocht op de binnenkant van de ramen b.v. ).
Ik ben dus op zoek gegaan waar die "vorwiderstandsgruppe" zich kon bevinden.
Deze blijkt ( nauwelijks zichtbaar, laat staan dat je er zo bij kunt komen ) zich te bevinden onder de hoofdremcilinder ( op de bodem van dat stukkie waar ook de zekeringkast zich bevind ).
Zelfs met een zaklamp was ie nauwelijks te zien.
Nu de vra(a)g(en) :
1. Kan het zijn dat, als de stekker niet helemaal correct is, er door waterdamp er een sluiting plaats vindt met de massa ( zelf heeft het ding geen massa maar wel een metalen houder die aan het plaatwerk vast zit ) ?
2. Kan het zijn dat bij een redelijke regenbui tijdens het rijden deze plaats, door verdamping van water, vochtig wordt?
3. De WIS CD geeft aan dat ik, om erbij te kunnen komen om de stekker te controleren, allerlei slangetjes daar moet loshalen, kan ik dat zo doen of moet ik ergens rekening mee houden ( rubbertjes, druk ergens, vloeistoflekkage o.i.d. )?
Bij voorbaat dank voor het meedenken en alle tips zijn van harte welkom.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).