[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
geen kickdown : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:30

geen kickdown

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

geen kickdown

Berichtdoor Pugje » 24 aug 2011, 23:03

Hola!

Even een vraagje; mijn kick down werkt niet goed als ik op de snelweg zit. (560SEL 1986 )

Als ik 100 rijd en trap de kickdown in dan gaat hij hoog in de toeren (bijna tegen max) en blijft hij daarop staan, maar verder blijf ik gewoon 100 rijden.
De schakelaar onder gaspedaal is goed.
De kickdown solenoid heb ik op de accu gehad, en er beweegt een pinnetje opzij bij12V. (ik weet niet of dit de bedoeling is, had eerder verwacht dat het pinnetje in de lengte zou bewegen)

Verder schakelt hij heerlijk zacht en slipt niet. Heb wel het idee dat hij meer power heeft als ik 3/4 gas geef bij 3000 toeren en hij net geen kickdown oppakt..

Heeft iemand ideeen wat het kan zijn?

bedankt voor de reaktie!

ik hoor het graag!
Pugje
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: geen kickdown

Berichtdoor Binsbergen » 24 aug 2011, 23:24

Als ie toeren maakt maar niet sneller gaat rijden heb je een enorme slip in de bak. Dat kan niet goed zijn
Of hij blijft hangen in de versnelling. Kan iets met verkeerde druk zijn

Ik zou gewoon de bak even goed checken
Dus:
Oliepijl
Bakdruk

Als ie terugschakelt is je kick-downschakelaar natuurlijk goed. Anders wist ie niet dat ie terug moest schakelen...
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor Arjan » 24 aug 2011, 23:41

Je zal toch voelen of hij terug schakelt.
Max toeren en 100kmh dat moet haast z'n twee zijn...
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor Pugje » 25 aug 2011, 11:09

Oke bedankt voor de input.

Stel als de druk niet goed staat, dan zou je toch verwachten dat de bak niet zacht schakelt (of niet soepel) tijdens algemeen gebruik ?

Bedoel je met de bakdruk het vaccuum? of de druk van de oliepomp? (is dat hetzelfde :-) )
Hoe kan je de bakdruk meten wanneer het niet het vaccuum betreft? (vaccuum meten is bekend)
In geval van goede druk en dat in de bak hij slipt, zijn dan je lamellen slecht of is dan de remband slecht?

thx!
Pugje
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar Techniek