[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
260SE weer wat opgeleukt : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 13:54

260SE weer wat opgeleukt

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

260SE weer wat opgeleukt

Berichtdoor Vlim » 24 sep 2011, 20:21

Ik had vorig jaar de 260SE al getrakteerd op een lederen interieur ter vervanging van het, op zich in goede staat verkerende, zwart stoffen interieur. De donor was een nogal gehavende 300SE met een strak interieur.

Verder een set met originele putdeksels en een tempomat ingebouwd (originele MB-versie, inclusief originele bekabeling, bevestigingsmateriaal, enz..). En om het af te ronden nog een bijpassend afsluitbaar middenconsolebakje. Wat nog miste tot vandaag waren een lederen stuur en een bijpassende pook, deze werden door forumlid Hopke geleverd. Ziet er weer een stukje leuker uit, en ik heb nog een perfect origineel stuur als reserve :)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 260SE weer wat opgeleukt

Berichtdoor Mercedes500 » 24 sep 2011, 22:19

nice car :mrgreen:

sucses ermee! Gr. harmen
Mercedes500
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Peter 500SEC » 25 sep 2011, 00:19

Mooie strakke MB

Jammer van de aanhanger koppeling

Je zult hem wel nodig hebben, toch vind ik het persoonlijk niet passen bij dit type benzen
Peter 500SEC

Berichtdoor JohnPrins12 » 25 sep 2011, 09:39

hallo Gerben,

we zaten samen gelijk te reageren op het stuur maar ik had geluk, Mijndert had er nog een dus ik heb ook mijn 300SD kunnen verfraaien met een lederen stuur.
licht net iets prettiger in de hand vind ik.
en inderdaad de pook heb ik ook nog op mijn verlanglijstje staan.

Peter, als je achter stuur zit zie die welvaartsknobbel toch niet.
waar moeten anders die Tabbert woonwagens achter :lol: :lol: :lol: :lol: .

Gr. John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Vlim » 25 sep 2011, 11:40

Ook de 260 komt alleen maar buiten bij speciale gelegenheden en staat verder het grootste deel van de tijd binnen. De trekhaak heb ik niet eens nodig, maar hij is soms wel eens praktisch en bij een 260 hoort wel een beetje een 'aannemerslook' :)

Dus hij hoort een beetje bij de geschiedenis van de auto ;)

Bij de 500's heb ik de trekhaken destijds wel verwijderd, geen gezicht en geen nut. En verder heb ik nog een afneembare trekhaak op de dagelijkse diesel, dus mogelijkheden zat.

De ergste was mijn 560SEC, die was voorzien van aftermarket spoilerbumpers, waar ze een groot stuk uit hadden gesneden voor de trekhaak ... Bumpers weggedonderd, trekhaak eronderuit en weer normale, originele bumpers eronder. Dat zag er een stuk beter uit.

Die SEC, met kenteken PT-14-FV is trouwens een jaar of 5 geleden gestolen uit mijn toenmalige stalling. Mocht je de auto of het kenteken tegenkomen, dan wordt dat beloond.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor 500SEC René » 25 sep 2011, 13:38

Dat is echt zwaar klote om het zo maar eens te noemen, heb je nog bijzonderheden van deze 560SEC waar aan we heb kunnen herkennen? dus niet wat we al op de foto zien dat zullen ze zelf wel aangepast hebben.

Zal er eens op gaan letten als ik een 560 zie.

René
500SEC René

Berichtdoor Vlim » 25 sep 2011, 16:18

Hoi, het was een ECE versie, zwart leer, tripcomputer, en wortelnoten randjes langs de deurvakken. Verder een klein deukje onderaan het rechter voorscherm, net boven de bumper.

En een logo van de Duitse S-Klasse-Club in het onderste deel van de stergrille :)

Ik vermoed dat hij ergens in midden/oost-brabant terecht is gekomen.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Berichtdoor 500SEC René » 25 sep 2011, 19:46

Zat even bij de RDW te kijken inderdaad gestolen, laatste keuring datum 01 - 10 - 2005 ,dus daarna nooit meer gekeurd zeker.
Waarschijnlijk omgekat of voor onderdelen, kan hier slecht tegen zeg, zou niet weten wat ik zou doen als ik zelf die gasten tegen zou komen.

Zal in ieder geval goed opletten als ik een 560 zie wat voor kleur dan ook.

René
500SEC René

Keer terug naar Interieur