[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vervangen rotor door elektronische verdeler : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 20 apr 2024, 00:11

vervangen rotor door elektronische verdeler

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vervangen rotor door elektronische verdeler

Berichtdoor RRoos » 15 jun 2009, 22:38

Is er iemand die ervaring heeft met de hele rotor + kap vervangen door een geheel elektronische oplossing?

Zeg, 8 kleine bobines op elke bougie, die worden aangestuurd met een combi van de verdeler puls/onmtstekingsunit, en de nokkenstand?

Ik kan mij voorstellen dat je het puls signaal pakt, iets "bedenkt" met de oude verdeler met laagspanning/detactie welke bougie aan de beurt is, en dan de "juiste" bobine op het juiste moment een puls geeft.

Moderne autos hebben dat, maar met een sensor op de nokkenas.
Die sensor heb je natuurlijk niet, maar dat kan je misschien ombouwen.

Zijn er bestaande sets? Iemand ervaring op een 500SE(l) / 8 cilinder?

Dank
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:vervangen rotor door elektronische verdeler

Berichtdoor SilverSEL » 15 jun 2009, 22:41

Er zijn mensen die dat doen met een megasquirt.

Kijk eens hier: http://www.bs-autotune.nl/
Avatar gebruiker
SilverSEL
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 10 jun 2009, 17:21
Woonplaats: Barendrecht
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re:vervangen rotor door elektronische verdeler

Berichtdoor RRoos » 16 jun 2009, 09:02

Is er iemand met ervaring met deze oplossing voor een 1983-1985 500SEL (liefst op gas?)

Ik wil eigenlijk het benzine injectie systeem ongemoeit laten, en een zo eenvoudig mogelijke recht-toe-rechtaan vervanging van de verdeler.
Dus, waarschijnlijk, 8 losse bobines aansturen, ipv die vervelende mechanische rotor/verdeler.

Ik ga de auto ook op gas laten rijden (ik heb een OMVL hoog vermogens verdamper systeem liggen, hoop dat dat werkt...)
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:vervangen rotor door elektronische verdeler

Berichtdoor RRoos » 20 jun 2009, 14:44

Ik weet weer ietjes meer over een DIS (Distributeless Ignition System).

Ik kan kiezen tussen
-een MS MegaSquirt (std, 4 kanaals) in wasted spark mode, of een nieuwe dure KDFI computer (8 kanaals)
-een bobine per bougie, of 2 4-packs bobine op spatschermen, met hoogspannings kabels naar bougies
-Triggerwheel + Sensor, waarvan ik nog niet weet waar die moet, maar waarschijnlijk op linker nokkenas poelie erbij
-"een of andere sync sensor met de nokkenas" (ik weet nog steeds niet waar/hoe, en of hij nodig is, of dat de trigger + triggerwheel op de nokkenas al dienst als sync kan doen)

Enfin, genoeg uit te zoeken. Als er iemand mij is voorgegaan, hoor ik dat graag. Met name, qua software afstellingen en sensoren.
E.e.a kan geheel parralel aan de bestaande spullen, dus dat wordt hobbyen.
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten