door Heftrucker » 21 okt 2011, 08:26
Klopt wat leeflang zegt:
Alleen het ontsteken van de lamp kost veel energie (lees warmte), daarna is de hoeveelheid energie minder dan een halogeenlamp.
Er zou dus minder warmte moeten zijn dan bij eeh halogeenlamp.
Ik heb bij mij er een, door Philips goedgekeurde, set ingebouwd.
De lampen heb ik iets lager afgesteld (juist om te voorkomen dat ik tegenliggers verblind) en ik heb geen last van flikkerende lampen (stekkers erg goed aanduwen).
Je moet wel erg goed passen om uit te komen met de geleverde kabels, is mijn mening.
De H4 aansluiting zit bij mij achter de afdekplaten van de koplampen, als ik wil kan ik er zo weer een halogeenlamp in plaatsen.
Ik wil nog wel even een paar opmerkingen maken:
Ombouwen naar Xenon is wettelijk toegestaan.
Je krijgt er geen bekeuring voor en je kan hem met Xenon aanbieden voor de APK mits je je koplampen iets lager afstelt dan met halogeen.
Zorg dat je koplampverstelling werkt (verplicht bij de APK).
Zorg dat je de bekabeling op de juiste manier de koplamp laat inlopen, anders krijg je condensvorming in de koplamp (APK afkeur).
De opmerkingen heb ik verzameld door uitzendingen van Blik op de weg en Wegmisbruikers.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).