[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto ophalen : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 13:34

Auto ophalen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Auto ophalen

Berichtdoor EmileW124 » 19 okt 2011, 07:25

Wie in de regio Zutphen kan me helpen.

Er staat bij Hans in Zutphen (hobby hut) een SEC die naar Weert getrasporteerd moet worden. Nu vraag ik me af wie in die regio de auto per auto ambulance richting Weert kan transporteren.
Rit gaat natuurlijk geld kosten en ben dus bereid voor een normale hoogte deze tegen vergoeden.

Emile
EmileW124

Re: Auto ophalen

Berichtdoor Sterretje1968 » 19 okt 2011, 19:18

Misschien is dit wat voor je?

http://link.Marktplaats.nl/160836098
Groetjes, Rene.
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 01:25

Dankje Rene.

Inmiddels is de Benz al opgehaald en veilig in een verwarmde garage verplaatst
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
EmileW124

Berichtdoor Wimada » 20 okt 2011, 05:42

He Emile

dit is toch je eigen auto ?
toch geen stukken hoop ik?

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 08:17

Helaas wel Wim.

Klep krom van cylinder 2 (1 bar druk)

Oorzaak: Ooit een kromme bougie ingedraaid en na het vervangen van de oude en plaatsen van de nieuwe is er iets in de motorblok ingegaan. Hoop alleen maar op een krom klep. Kan dus ook de cylinder beschadigd zijn.

Emile
EmileW124

Berichtdoor Rene500SEC » 20 okt 2011, 08:28

Moet toch wel een behoorlijk stuk zijn wil hij in de verbrandingskamer klem komen te zitten en daarmee een klep krom slaan.

Zou een de klepdeskel eraf halen en handmatig de klep naar beneden duwen.

Kijken of er niks tussen de klep en de zitting zit.

wij hebben hier een endoscoopje liggen kan je erin kijken en met een klemmetje het stukje eruit vissen

Kan nooit heel erg groot zijn dat stukje of het is een stuk van een bougie.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 09:52

Hoi Rene, hij heeft bij hans in zutphen gestaan al. daar is die rijdend binnengekomen voor een diagnose omdat die onregelmatig liep op gas. Oude bougie was gewikkeld met tape wat ik al raar vond. Nieuwe schroefdraad is door hans ingetapt. volgens hem moet daar iets hebben gezeten wat die met in en uitdraaien los is gekomen. Wat ik gezien is dat stukjes schroefdraad van de blok er aan hingen dus bougie zal ooit scheef hebben ingezeten en wellicht dat een stukje van de schroefdraad naar binnen is geraakt. Auto maakt nu een hard tikkend geluid en heeft bij cylinder 2 maar een compresie van een bar. Wat precies de oorzaak is nog de vraag tot deze open is gemaakt. Hij is bij Hans al open geweest en vonden niks verdachts uitzien. Puur na compresie meting denkt men dat er minimaal een klep krom moet zijn momenteel.

Heb hem opgehaald puur omdat ze het daar wilden uibesteden en de kosten tussen de 1200 en 1500 zou bedragen mits het mee zou vallen.
Nu heb ik hier kennisen die dit dus al vaker uitgevoerd hebben en voor minder het wilden repareren vandaar de rit per ambulance

Hoeveel pech kan een mens hebben

emile
EmileW124

Berichtdoor Rene500SEC » 20 okt 2011, 11:49

Van een beetje schroefdraad gaat er geen klep krom.....

goed is het natuurlijk niet,dat voorop gesteld.

Ik heb dat in verleden ook wel eens gedaan om schroefdraad te tappen in een kop die nog op het blok zit maar dat brengt nu eenmaal GROTE risico's mee.

Maarja het is dat of de kop eraf voor te tappen,dus ik begrijp het wel.

Voordat je aan zo n groot karwei begint zou ik EERST de nokkenas er eens af halen en met een rubbere hamer eens op de kleppen tikken en nog eens die test doen.

Is hij dan nog slecht kan je gelijk verder want die nokkenas moet er dan toch vanaf.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 12:14

Rene Bedankt alvast. Ook namens Max zijn stichting
EmileW124

Berichtdoor JeePee » 20 okt 2011, 13:01

Als ik dit lees M.b.t. het opnieuw tappen van schroefdraad
is het een mogelijkheid dat er een helicol in je blok zit
deze hebben ze er bij mij ook ingezet nadat de zesde bougie eruit geslagen was.
ik hoop het beste voor je en dat het geen dure ingrijpende operatie word
Groetjes Jan-Pieter
JeePee

Berichtdoor Wimada » 20 okt 2011, 18:25

Zo daar ben je lekker mee Emile :?

Veel sterkte kerel

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 20:20

Ik hou jullie op de hoogte wat het precies is geweest. Morgen komen ze stap voor stap controleren wat het zou kunnen zijn.

Emile
EmileW124

Berichtdoor Michel1975 » 20 okt 2011, 22:11

Dat is inderdaad balen man. Daar zit je echt niet op te wachten. Hopen dat het meevalt.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Michel1975
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1990

Berichtdoor EmileW124 » 20 okt 2011, 22:21

Lets hope,