[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
startmotor zelf reviseren : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 04:04

startmotor zelf reviseren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

startmotor zelf reviseren

Berichtdoor DaanSnoer » 23 okt 2011, 19:15

hoi mensen,

ik heb mijn startmotor losgegooid, erg veel gepriegel met lange verlengstukken en een kniestuk, en heb de volgende vragen om zelf te gaan reviseren;
op www.mobiel2000.nl kan ik een nieuwe relais en koolborstels kopen, resp. 35 en 20. met 55 ben ik dan dus klaar. een revisie kost bij de een 200, 175, 150, 115. raar al die versch.prijzem. moet wel de oude inleveren.

vraag;
toen ik een mnd geleden ging starten deed mijn st.mtr een paar keer helemaal niks meer, geen enkel geluid, met de anwb erbij deed hij het wel weer, er moest wel een hamer erbij om de st.mtr een paar tikken te geven zodat die het weer deed.
er was geen klik van het relais en de motor draaide ook niet, helaal stil. geen gezoem oid. met alleen gezoen zou het de relais zijn dacht ik, maar het was helemaal stil!?
dus denk ik;
relais kapot, die ontvangt geen stroom om hendel naar voren te schuiven en daardoor ook geen stroom aan st.mtr die dus ook niet naar voren schiet en draait.
klopt mijn gedachte hierbij?

wat ik wil doen;
nieuwe relais omdat ik relais niet kan reviseren denk ik. nieuw is beter dacht ik. kost 35
koolborstels weet ik niet zo zeker; ik heb ergens op het forum gelezen dat als ze minimaal 5mm zijn ze dan nog goed zijn, bij mij zijn er 3 koolborstels 5 tot 6 mm en 1 is 8 /7 mm.
is dit normaal, het verschil in slijtage koolborstels of kan ik dit zo laten en alleen relais erop doen.
nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed borstels ook erin doen dacht ik eigenlijk
maar;
hoe haal ik de borstels eruit?
relais is duidelijk verhaal.

welk advies kan ik van jullie krijgen?

het gaat om een m110 motor, 280SE uit 1984. st.mtr.nr=0001314029

hoor graag van jullie.

vrgr
daan
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re: startmotor zelf reviseren

Berichtdoor Vlim » 23 okt 2011, 22:22

Gewoon een goede gebruikte startmotor zoeken. Simpeler en goedkoper.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: startmotor zelf reviseren

Berichtdoor Douwe » 24 okt 2011, 19:28

breng naar een revisie bedrijf
komt meer bij kijken dan even relais en koolbortels vervangen
bendix slijtage lager van de bendix
lager van de rotor en de juiste afstelling van het relais ook niet vergeten
al met al word de lak duuder dan wat je bij een revisie bedrijf kwijt bent
tevens heb je garantie
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: startmotor zelf reviseren

Berichtdoor DaanSnoer » 26 okt 2011, 22:16

hoi allen,

inmiddels heb met de juiste adviezen, van een bedrijf in rotterdam, mijn startmotor zelf kunnen opknappen. nieuwe relais was zo gedaan, koolborstels gingen ook easy. verder waren lagers en de as/ bendix etc.. in orde.
vreemd, maar waar!!! de startmotor doet het weer perfect!!
kreeg het advies dat bij een startmotor die soms wel en niet doet het ook vaak kan liggen in vooral de massa van de borstels, dit wordt vaak veroorzaakt door stof maar ook door te korte koolborstels.
het advies was om intern alles goed te stofzuigen/ blazen en schoonmaken, daarnaast om ook de massa van de aansluitingen goed schoon te maken en schuren.
in het weekend gaat de startmotor er weer op en kan ik weer rijden.
het is echt niet veel werk, hooguit een uurtje of twee maximaal. ik heb alleen geen garantie! wel op het relais, dat weer wel.
is een goede en makkelijke klus om zelf te doen, raad het aan.
een 2e hands weet je ook nooit wat je koopt, nieuw ben je al gauw 200 verder.
vrgr
daan
DaanSnoer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 okt 2008, 22:30
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten