hoi mensen,
ik heb mijn startmotor losgegooid, erg veel gepriegel met lange verlengstukken en een kniestuk, en heb de volgende vragen om zelf te gaan reviseren;
op www.mobiel2000.nl kan ik een nieuwe relais en koolborstels kopen, resp. 35 en 20. met 55 ben ik dan dus klaar. een revisie kost bij de een 200, 175, 150, 115. raar al die versch.prijzem. moet wel de oude inleveren.
vraag;
toen ik een mnd geleden ging starten deed mijn st.mtr een paar keer helemaal niks meer, geen enkel geluid, met de anwb erbij deed hij het wel weer, er moest wel een hamer erbij om de st.mtr een paar tikken te geven zodat die het weer deed.
er was geen klik van het relais en de motor draaide ook niet, helaal stil. geen gezoem oid. met alleen gezoen zou het de relais zijn dacht ik, maar het was helemaal stil!?
dus denk ik;
relais kapot, die ontvangt geen stroom om hendel naar voren te schuiven en daardoor ook geen stroom aan st.mtr die dus ook niet naar voren schiet en draait.
klopt mijn gedachte hierbij?
wat ik wil doen;
nieuwe relais omdat ik relais niet kan reviseren denk ik. nieuw is beter dacht ik. kost 35
koolborstels weet ik niet zo zeker; ik heb ergens op het forum gelezen dat als ze minimaal 5mm zijn ze dan nog goed zijn, bij mij zijn er 3 koolborstels 5 tot 6 mm en 1 is 8 /7 mm.
is dit normaal, het verschil in slijtage koolborstels of kan ik dit zo laten en alleen relais erop doen.
nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed borstels ook erin doen dacht ik eigenlijk
maar;
hoe haal ik de borstels eruit?
relais is duidelijk verhaal.
welk advies kan ik van jullie krijgen?
het gaat om een m110 motor, 280SE uit 1984. st.mtr.nr=0001314029
hoor graag van jullie.
vrgr
daan