Bij het uitlijnen is een drukstang nodig, enwel om de volgende reden;
De auto heeft achterwiel aandrijving, waardoor de voorwielen vooruit geduwd worden.
De voorwiel zitten aan de carrosserie vast, met wielophanging die
naast het voorwiel zit.
Duwt de auto de voorwielen vooruit (zonder spoorstang bevestiging), wil het rechterwiel naar rechts en het linkerwiel naar links.
Staat de wagen op de uitlijn-brug, dan worden de wielen dus niet vooruit geduwd en staat de speling in de wielophanging neutraal.
De DRUKSTANG wordt aan de voorzijde van de voorbanden tussen de wielen gedrukt, zodat gesimuleerd wordt dat de wielen onder het rijden naar links en rechts willen.
Zo heb je met het uitlijnen altijd de situatie, die tijdens het rijden onstaat wat betreft speling.
Het klappen in het stuur zou bij S500SEC wel eens veroorzaakt kunnen worden door een behoorlijke hoogte slag in een van de voorbanden.
Zet de wagen op de krik en geef het wiel een slinger.
Kijk dan over de band, naar een vast punt in de wielkast.
Nu kan je zien of het loopvlak van de band mooi rond is of niet.
Het komt maar al te vaak voor dat een gordelbreuk in de band ontstaat, waardoor er een bult op het loopvlak komt. Dat wordt hoogteslag genoemd.
Groet,
Rob