[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help: Auto loopt erg onregelmatig bij koude start : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 04:30

Help: Auto loopt erg onregelmatig bij koude start

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Help: Auto loopt erg onregelmatig bij koude start

Berichtdoor Bouzic » 11 nov 2011, 18:22

Ik ben een beetje ten einde raad: mijn auto, een 380SEL uit 1983, 140000 gereden en altijd goed onderhouden, loopt voor geen meter bij een koude start. Het probleem doet zich voor bij zowel het starten/rijden op gas alsop benzine. Na het starten kan je het gas nauwelijks beroeren of hij houdt gelijk in, dus niet mee te rijden. Als de auto warm is gaat het wel beter maar niet zo perfect als voorheen.
Dit is al enige maanden zo. Zelf heb ik het e.e.a. gedaan zoals bougiekabels doorgemeten , 2 stuks vervangen. Bobinekabel vervangen. Waspotje gecontroleerd, verdeelkap en rotor gecontroleerd (alles van Bosch)
Aangezien ik er niet uitkwam heb ik hem, naar de wat ik dacht de expert voor dit type auto gebracht en laten nazien. Die heeft wel iets kunnen vinden en verholpen maar binnen een week was het weer mis. Tevens had hij ergens een vacuumleiding losgehaald zodat hij in ieder geval op LPG goed bleef lopen. Ook vertelde hij mij dat als hij het probleem verder moest uitzoeken dit toch minimaal 10uur á €75,00 zou gaan kosten, zonder garantie dat het gevonden zou worden. Deze “reparatie” heeft mij €600,00 gekost en aangezien deze expert 45min bij mij vandaan is en ik geen vertrouwen meer in hem heb, ben ik op zoek gegaan naar een andere garage in de buurt van den Haag.
No 2, bij Ypenburg had er geen trek en geen tijd voor, ook aangezien er al iemand anders aan had lopen sleutelen.
No 3, hier in Rijswijk, belde zojuist dat hij, na 2 weken zoeken, er niet uit komt, ik ga de auto morgen maar weer ophalen.
Ik zit er aan te denken om maar naar Zutphen te rijden en aan Hans te vragen of hij iets kan betekenen hier in, maar ja, das is toch een heel eind bij Rijswijk vandaan.
Misschien hebben jullie een beter idee?

met vriendelijke groeten,
bouzic
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Help: Auto loopt erg onregelmatig bij koude start

Berichtdoor Binsbergen » 11 nov 2011, 18:39

Kortweg: NEE

Geen beter idee, dus op naar Zutphen
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor ElGriffo » 11 nov 2011, 19:27

Ik ook niet

of wellicht het gas eruit B)
ElGriffo

Berichtdoor Michel » 11 nov 2011, 21:01

Ik woon ongeveer 10 km bij je vandaan en ook ik rij naar Zutphen om de bolide door Hans en Danker na te laten kijken als ik er mankementen aan heb.
Gewoon zaterdag ochtend 5:30 je nest uit ....6:00 in de auto en je kan nog net Hans om 8 uur helpen om koffie te zetten hahaha.

Ik zou zeggen....gewoon doen !!!!
Ein Mann ohne Bauch ist wie ein Himmel ohne Sterne !!
Michel
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee

Berichtdoor Bouzic » 11 nov 2011, 23:55

@elgriffo: zoals ik reeds schreef, dit probleem is zowel op gas als op benzine.

Mijn advies aan de garages was dan ook, eerst op benzine goed lopend krijgen, daarna op gas afstellen. Dit waren ze ook met me eens.

Morgen gaat me niet lukken, moet morgen de auto eerst gaan ophalen ook. Ik hoop dat het volgende week wel gaat lukken.

grzz
bouzic
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Johanzelf » 12 nov 2011, 10:04

Kwestie van kleppen goed afstellen...had het ook na paar maanden gasinbouw in 280SE...
als de kleppen te ruim staan,gaat de motor onregelmatig lopen.......
gewoon de fabrieksinstelling aanhouden en niet ruimer zetten

Succes
(verbeterde versie)
teder kuste ik haar STER...zij kruiste haar benen....ik brak mijn bril
Johanzelf

Roepnaam:
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Berichtdoor Bouzic » 13 nov 2011, 02:42

Inderdaad Hans, het is geen 280,

maar....zo eenvoudig als een vacuüm probleem is het (waarschijnlijk) ook niet. Heb alles nagelopen met de befaande remmenreiniger, niets!
De garages hebben dit ook gedaan , zelfde resultaat, niets!

Intussen heeft de eerste garage gereageerd op mijn verhaal en gezegd dat ik nooit een klacht aan hem heb terug gemeld, dus het ook niet heeft kunnen oplossen, en dat hij een hekel te heeft aan ontevreden klanten, dus er graag iets aan wil doen.
Dit klopt inderdaad, ik was er eigenlijk een beetje klaar mee. Maar na een goed gesprek vandaag, hebben we besloten om de auto de komende week alsnog terug te brengen voor nadere beschouwing en verdere reparatie onder garantie (onderdelen uitgezonderd natuurlijk)
Aangezien ik dit een zeer correct voorstel vond, zien we de komende week verder, ik hou jullie op de hoogte!
(wordt vervolg)

GRzz

PS bedankt voor jullie input en meedenken!!
Bouzic
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Douwe » 13 nov 2011, 09:55

controleer ook eens je lmm schijf of die ook los zit
het wil wel eens voor komen dat de lmm schijf los ligt op de arm hier door verschuift hij
en wil hij niet goed open en dicht
waardoor je dus ook op LPG een probleem krijgt
en een ander moment is er niks loos dan licht hij weer even goed op de arm
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Keer terug naar Techniek