Ik ben een beetje ten einde raad: mijn auto, een 380SEL uit 1983, 140000 gereden en altijd goed onderhouden, loopt voor geen meter bij een koude start. Het probleem doet zich voor bij zowel het starten/rijden op gas alsop benzine. Na het starten kan je het gas nauwelijks beroeren of hij houdt gelijk in, dus niet mee te rijden. Als de auto warm is gaat het wel beter maar niet zo perfect als voorheen.
Dit is al enige maanden zo. Zelf heb ik het e.e.a. gedaan zoals bougiekabels doorgemeten , 2 stuks vervangen. Bobinekabel vervangen. Waspotje gecontroleerd, verdeelkap en rotor gecontroleerd (alles van Bosch)
Aangezien ik er niet uitkwam heb ik hem, naar de wat ik dacht de expert voor dit type auto gebracht en laten nazien. Die heeft wel iets kunnen vinden en verholpen maar binnen een week was het weer mis. Tevens had hij ergens een vacuumleiding losgehaald zodat hij in ieder geval op LPG goed bleef lopen. Ook vertelde hij mij dat als hij het probleem verder moest uitzoeken dit toch minimaal 10uur á €75,00 zou gaan kosten, zonder garantie dat het gevonden zou worden. Deze “reparatie” heeft mij €600,00 gekost en aangezien deze expert 45min bij mij vandaan is en ik geen vertrouwen meer in hem heb, ben ik op zoek gegaan naar een andere garage in de buurt van den Haag.
No 2, bij Ypenburg had er geen trek en geen tijd voor, ook aangezien er al iemand anders aan had lopen sleutelen.
No 3, hier in Rijswijk, belde zojuist dat hij, na 2 weken zoeken, er niet uit komt, ik ga de auto morgen maar weer ophalen.
Ik zit er aan te denken om maar naar Zutphen te rijden en aan Hans te vragen of hij iets kan betekenen hier in, maar ja, das is toch een heel eind bij Rijswijk vandaan.
Misschien hebben jullie een beter idee?
met vriendelijke groeten,
bouzic