hoi, ik ben gisteravond nog ff bij marco langs gereden, en hij heeft er ook naar geluisterd,met stetesscoop en alles er op en eraan. conclusie: er komt een getik, het meest hoorbaar bij de kettingspanner vandaan. wat het het ritme heeft van een herhaling van 1 cylinder,in tegenstelling wat je van een ketting zou verwachten een continu geratel. er werd geopperd om het kleppendeksel te lichten en het nokkenastandwiel er af te halen en dan de geleiding te controleren, en als daar niets te zien is, dan is waarschijnlijk een ingezakte klep, mijn plan is als volgt om het het meest effectief te krijgen, distriebutie vervangen om dat dan uit te sluiten, en dan gelijk een kop diagnose stellen, op deze manier gaat de reperatie in een moeite door.mocht dan blijken dat er 1 of meerdere kleppen zijn ingezakt, dan kan ik de kop aanbieden voor revisie, al met al ben ik niet heel blij
maar ja er zit niets anders op. het hele jammere aan dit verhaal is dat ik de auto moet aanbieden in de garage omdat ik zelf niet de ruimte er voor heb. jammer als je het allemaal zelf kunt. zodra ik weer meer weet kom ik terug op dit topic om de resultaten kenbaar te maken. mvg frank.