Hoi,
Ik heb de Mercedes even verwend met een setje nieuwe bougies,aangezien ik niet wist wanneer de vorige vervangen waren,en ik de auto kocht met 158.xxx km op de teller,en hij nu inmiddels 164.xxx km erop heeft staan,
Maar sinds ik de bougies vervangen heb,loopt de auto een stuk langzamer stationair....hij loopt in de P maar 500 toeren,en als de rem loslaat en gewoon in zijn D,zakt het stationair toerental naar 350-400 toeren...soms tot afslaan aan toe omdat er gewoon te weinig toeren is, is zoiets normaal? of heb ik weer een 'speciale' auto?
Moet ik de lpg-afstelling ook nog opnieuw af laten stellen? ik heb namelijk het idee dat hij nu echt inhoud,alsof hij te weinig brandstof krijgt, hij smoort hem echt ietsje....de oude bougies waren allemaal wel mooi droog,maar grijs/wit-achtig van kleur....dat lijkt toch op een arme verbranding niet?
Of zou de vonk van de oude bougies een stuk minder zijn,waardoor hij beter liep met een ''arme'' afstelling,en dat die nu weer een mooie volle vonk krijgt,waardoor hij ook weer een betere rijkere verbranding aankan?