Beste forumleden,
Al enige tijd ben ik bezig met mijn 380SE en moet zeggen dat hij voorheen goed liep. Een week terug startte de Benz ineens erg slecht en schokte als een malle en sloeg uit toen ik hem wilde verrijden. Toch wel geschrokken hiervan heb ik de auto eerst even laten staan. Vervolgens heb ik geprobeerd om een stukje met de auto te rijden, naarmate ik de auto warmer liet worden en een stukje op weg was werden de problemen steeds minder en liep de auto wel gewoon goed. Wel had ik het idee dat hij af en toe wat stilviel en dan wel weer gewoon het gas oppakte.
Om het even samen te vatten: als de motor koud is schokt de auto als een gek en is in de lage toeren amper vooruit te brandden (hevig schokkend), kom ik in de hogere trap(3+4) en toeren is er eigenlijk niets aan de hand.
Vandaag besloten om de verdeelkap er eens af te halen en die zag er nog goed uit, wel zag ik een scheur in de rotor, ik denk dat dit het probleem wel eens kon zijn maar ik weet het niet zeker. Uit vorige verhalen ook al gelezen dat de bobine ook wel eens boosdoener kan zijn?
Ik zal voor de zekerheid de kabels ook nog even doormeten op 1 Kohm, bougies zagen er wel goed uit maar het schijnt dat hier een speciale soort van moet zijn? Staat dit er dan op?
Vind het moeilijk om me op de rotor alleen vast te pinnen vandaar dat ik jullie om advies vraag
IMG-20111109-00021.jpg
Zie de scheur op het eindIMG-20111109-00022.jpg
Grtz,
Steven
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door TDS-Steven op 09 nov 2011, 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.