Het was denk ik eenvoudiger om de wet zo te laten voor de huidige gevallen die oldtimer waren of nog werden (dus tot 1/1/87).
Zodoende hoefde alleen de wet aangepast te worden voor de gevallen na 1/1/87 en jonger.
Dat scheelt een hoop papierwerk en waarschijnlijk ook een berg bezwaarprocedures.
Voor de nieuwe gevallen valt deze regeling nu ook gunstiger uit tenslotte.
Je kunt nog een discussie gaan voeren over de LPG en diesel, maar ik denk dat ze met deze regeling vooral hebben willen zorgen dat je nog steeds van oldtimers kunt genieten, maar dat de invoer van oude diesels binnen de perken blijft. Je blijft daar tenslotte ook voor betalen. En LPG wordt ook minder interessant voor deze groep in vergelijk met de 1986 en ouderen.
Hoe je het ook bekijkt; het rijden van deze auto's voor dagelijks gebruik is minder interessant, want diesel en LPG kosten extra.
Aan de andere kant, de regeling is in elk geval een stuk beter dan de oude regeling, want toen was er helemaal niets geregeld voor de 1987 en jongere auto's.
Ik verwacht niet dat ze de regeling voor auto's van voor 1987 nog gaan aanscherpen. Want laten we eerlijk zijn, deze auto's zullen toch langzaam maar zeker gaan uitsterven. En zekere de auto's waar veel mee gereden wordt. Ik denk dat ik volgend jaar eens ga kijken naar een klein wagentje voor 'erbij' en hier de woon-werk kilometers mee ga rijden. De W126 hou ik dan lekker voor de 'leuke' kilometers. Zo gaat de auto denk ik nog jaren mee.
Daarnaast zijn Hans en Danker nog lang niet pensioengerechtigd dus die houden we nog wel even aan het werk
En ElGriffo moet ook nog even tot zijn pensioen.