Ik heb gelukkig afgelopen zaterdag de tijd ervoor vrij kunnen maken om iets aan de motor te kunnen doen.
Ik heb als eerste een aantal bougies gecontroleerd daar was de 5e mooi mokkabruin en de andere van deze rij zogoed als wit.. de bougie vd 1e en 2e cilinder zagen ook niet uit alsof ze een mooie verbranding hebben gehad, de 3e en 4e cilinder heb ik niet gecontroleerd omdat ik geen bougies meer had.
Hoe komt het dat maar 1 bougie een mooie kleur van verbranding heeft? bougies slecht? of kabels slecht? Misschien slecht sluitende kleppen of verkeerd tijdstip?
Uit voorzorg heb ik maar de kabels en verdelerkap gewisseld van de goedlopende V8 maar merkte niet echt een verschil dus deze zullen goed geweest zijn.
Daarna heb ik de vacuumaansluitingen gecontroleerd en deze vergeleken met de andere V8, deze heb ik gewijzigd en daarbij gebeurde helaas dat ik er een slangetje onder de LMM los ging.. heel fijn natuurlijk
De injectorleidingen maar even los gehaald en de LMM ervanaf gehaald, slang er weer op gezet en deze even vast gemaakt met een ty-rap aan de andere zodat deze blijft zitten.
Bij het sleutelen aan de LMM zag ik dat een gasinjectie slang was aan het lekken en heb maar gelijk alle slangenklemmen van dit systeem aangedraait.
Ik zag ook dat er teveel ATF in de bak zat en heb hier 200cc uit de vulleiding uitgezogen.
Nu merk ik als ik op gas rijd dat de reactie van het gaspendaal veel mooier is.
Normaal als ik op gas reed en ik liet het gas los en gaf dan weer gas pakte hij niet goed op en hapte die in zo gezegd met alle natuurlijk ook een bonk van de bak, dit is nu gelukkig verholpen.
Nu was de motor wel een beetje aan het pendelen op gas, waarschijnlijk invloed op de CO?
Als laatste de retourleiding vervangen van de HPF veerpoot met een nieuwe slang want de rubberen zijn hier zeker niet geschikt voor.
Ik heb een nieuwe leiding gevonden voor 4,-euro per meter, dealer prijs incl koppelingen ca. 50,- euro per poot