Voordat er over Optimotor verkeerd wordt geiinformeerd, hierbij info uit eerste hand.
Met diesel spoelen helpt. Een beetje afhankelijk van de tijd dat een blok niet heeft gelopen of het totale aantal gelopen kms. Een paar jaar stil staan en meer dan 4 ton kms, dan wellicht, anders niet. Bij een reinigingsmiddel zou ik oppassen, zoals Hans zegt geen Teflon basis. Wynns schijnt ook grafiet te bevatten maar is na oliewisseling weg. Optimotor maakt schoon en vormt een nanolaag die blijft en schoon houdt. Doordat Optimotor zich met de olie overal bevindt, laat het zich nergens meer hechten en wordt het enkel in het oliefilter opgevangen. Door de samenstelling wordt het vuil in stukjes ontmanteld, dus in kleine delen afgevoerd. Het is een chemische reactie obv aantrekking door electronen verschil tussen vuil en aluminiumoxide. Dit wil de plaats van vuil innemen op het vervuilde oppervlak.
Zelf rijd ik er al 40.000km probleemloos mee, 1 op 6 op gas, meerdere oldtimer rijders gebruiken het. MB (oa W126) rijders ook, Hans en Danker rijden er zelf ook mee, zij hebben een klepdeksel gelicht van een behandelde motor en hadden bij een oud blok nog niet zo'n schone binnenkant gezien. Dit betekent weinig slijtage en vervuiling, dus in normale omstandigheden een langere looptijd...en dat willen we toch allemaal. Meer weten? Laat maar horen of
www.optimotor.nl TuV certified en zie alle proeven en tests.
Gr., Iggy