[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gezocht: Handige Harry met veel verstand van W126! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 05:34

Gezocht: Handige Harry met veel verstand van W126!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Gezocht: Handige Harry met veel verstand van W126!

Berichtdoor Mikeheijnen » 02 dec 2011, 16:19

Beste mensen,

Ik kom nogal wat problemen tegen bij mijn 500SEL uit 1984. Nu heb ik er zelf niet zo heel veel verstand van dus ik weet niet wat te doen. Voor iemand van julllie is het misschien een kleinigheidje.

Ik zoek iemand die een beetje in de buurt van Sittard woont en mij (tegen betaling) kan en wil helpen met het oplossen van de volgende problemen:

Motor loopt warm! Voorste koelventilator (airco?!) draait niet mee en heeft schoepen afgebroken. Ook al heeft dit misschien niets ermee te maken ik wil het wel vervangen hebben. Ook heeft de auto geen thermostaat. Geen idee om welke reden deze is verwijdert! Ik krijg al t bericht dat dit motorblok een thermostaat nodig heeft! Maar mijn mening is dat er een reden moet zijn waarom hij er niet meer inzit. Ook zei iemand iets over een niet goed werkende visco-koppeling!? Geen idee wat dit precies inhoud en hoe dit te controleren is.

Ook lekt de auto aan de rechterkant als het regent. Heb de bijrijdersstoel en alles eruit gehad en het water kwam onder het dashboardkastje vandaan. Hij is hiervoor bij een garage geweest van een vriend van me. Deze heeft het afwateringskanaal schoongemaakt maar het probleem is blijkbaar dus niet verholpen. Ik heb wel eens gehoord dat het een probleem bij de kachel kan zitten!?

Wie weet hier meer van en wil/kan dit voor mij repareren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Mike Heijnen
Mikeheijnen

Re: Gezocht: Handige Harry met veel verstand van W126!

Berichtdoor Rik » 02 dec 2011, 16:22

Wellicht niet in de buurt maar in Zutphen zitten Hans en Danker van e hobbyhut.
Die kunnen je helpen.

Thermostaat is er waarschijnlijk uitgehaald omdat ie warm loopt omdat je radiateur verstopt zit.
Stuur Benzhans2 hier van het forum maar een PM.
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mikeheijnen » 02 dec 2011, 17:06

Bedankt voor je tip! Ik heb Hans even een PB gestuurd.
Mikeheijnen

Berichtdoor ElGriffo » 02 dec 2011, 17:25

Haal voor de water lekkage even je parafan en je accu eruit, grote
kans dat er een gat zit onder de parafan of accu

Voor de koeling inderdaad zou het een verstopte radiateur kunnen zijn

grt

Marco
ElGriffo

Berichtdoor Mikeheijnen » 02 dec 2011, 17:28

Wat is parafan? :oops:

Radiator verstopt? Ik heb hem pas "gespoeld" ofzo met van dat spul van de heuts. Erin doen, op temperatuur laten komen ff laten lopen en eruit laten. Vervolgens alles gevuld met van die roze koelvloeistof GX20 ofzo uit mn hoofd.. Is dit niet voldoende?
Mikeheijnen

Berichtdoor ElGriffo » 02 dec 2011, 17:31

Het zwarte rooster onder aan de voorruit waar de ruitenwisser doorheen komen
ElGriffo

Berichtdoor Mikeheijnen » 02 dec 2011, 18:36

Die rooster heb ik al eens eruit gehad maar heb daar niets zorgwekkends gezien eigenlijk. Onder de accu kan ik nog wel eens kijken. Bedankt voor de tips!
Mikeheijnen

Berichtdoor Vlieger » 02 dec 2011, 18:49

Je kan de radiateur wel spoelen met dat goedje van Heuts, maar dat wil niet zeggen dat de verstopping er dan uit is.
Als je motor op temperatuur is (met een nieuwe thermostaat) voel dan eens aan de radiateur of die boven en onder warm is.
Meestal is een verstopte radiateur alleen bovenin warm.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek