Beste mensen een vraag(je):
De temperatuurmeter van mijn SEC geeft momenteel met dit koudere weer maximaal strak 80 graden aan, eerder id zomer etc kwam die er altijd iets overheen bij motor op temperatuur, wat ik nu ook mis is: Id zomer had ik altijd en ook altijd dat na een koudstart (BV nacht stilgestaan) dat de temperatuurmeter eerst naar de 90 graden ging en dan zag je hem echt terugvallen (thermostaat gaat open?) naar zeg maar ong 82 graden, dit ritueel mis ik nu.
Is dit nou normaal?,verder geen rarigheden,koelvloeistof orgineel van MB en goed op peil en absoluut een goed ontlucht systeem, rijd verders super, gister ritje beverwijk heen en weer, zo'n 300km totaal maar een en al genieten. Wat is die motor dan superstil als je em na zo'n wat langere rit even een paar minuten stationair laat lopen voordat je de sleutel eruit trekt, dan luister ik altijd even met de deur open, je hoort de motor dan amper zo mooi strak en fluisterstil..
Vind wel dat de wagen nogal "dorstig" is met LPG, echt met 300km rijden brand er nog maar 1 groen lampje op de LPG schakelaar,afgetankt voor vertrek, heb ea al eerder eens id gaten gehouden en 1 lampje staat wel voor zo'n beetje 20 liter LPG.
Dus ongeveer 60 liter vergast op 300km, = dit normaal, gemiddeld gewoon 100,stukkie 120 en 140 km/h gereden en alles zonder file..weet het niet,kan ook wel aan mij liggen, Benzhans heeft de co enkele keren gesteld,elke keer naar volle teveredenheid, maar het verbruik is altijd zo geweest, lees her en der hier op t forum van: 1 op 7 op LPG met een 500, en bv 1 op 6,5 op LPG... en ik dan op z'n max 1 op 5?? Meestal 1 op 4,5 (heb wel altijd de airco/climat aan staan)
Op benzine kost het niet veel moeite om ongeveer 1 op 8 a 8,5 te maken.