[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
water in het interieur : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 12:37

water in het interieur

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

water in het interieur

Berichtdoor Walllie » 24 dec 2011, 23:07

goeden dag allemaal heb jullie hulp weer een nodig

ik heb een type 2 met elec schuiftdak
en heb onder de passagiers stoel en bij de voeten van de gene die rechts achter zit
water lekage
heb een elec schuif kantel dak heb er de tuinslang opgehouden alles blijft droog
afwaterings kanalen links voor en rechts voor zijn zichtbaar open (lijding in kijken kan uiteraard niet
waar lopen die lijdingen/kanalen naar toe ????
en zijn er nog meer dan 2 evt ook achter aan het dakje links en rechts

maar als het water niet van het dat af komstig is waar zou het dan vandaan komen heb alle matten aan die kant uiteraard weg gehaald en alles schoon en droog gemaakt
heb nog geen roest of wat dan ook ontdekt dus het is nog niet zo lang gok 1 a 2 dagen
zijn er doppen of afdicht rubbers onder de auto die door de bodem heen komen

heb nog niet onder de auto gekeken heb ook niet direct een brug te m'n beschikking (binnekort wel)
heb de raam/deur rubbers nagelopen en die waren niet beter of slechter dan de andere 3 deuren

iemand tips waar ik kan kijken en evt verhelpen
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Re: water in het interieur

Berichtdoor Olijfje » 25 dec 2011, 00:22

dat je deurrubber er nog goed uit ziet wil niet zeggen dat hij nog goed afdicht ... probeer de tuinslang eens op en tussen je portieren. wordt de bekleding aan de zijkanten nat? laat even iemand in de auto zitten evt.
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Benzmaf » 25 dec 2011, 00:38

Als het goed is komen die kanalen in je deur uit je zou ze kunnen doorprikken met een dun stukje ijzerdraad of zo iets vaak zijn deze wel de oorzaak van je lekkage.

Heb laatst 1 gehad met een rotte wielbak aan de binnenkant waardoor spatwater naar binnen kwam en onder de achterbank door onder de stoel liep.
Benzmaf

Berichtdoor Walllie » 25 dec 2011, 11:04

achter bank is helemaal droog
zal de tip van dun ijzerdraad eens proberen waar komen die kanalen uit dan op de a stijl ?
want ik zie zo alleen de afwaterings kanalen aan de voorkant het dakraam (bij de wint deflector die omhoog klapt als je dakje naar achteren gaat links en rechts er van

van de tuinslang op de protieren aan de zijkant doe ik vanmiddag ook wel ff beetje stom dat ik dit gister niet gedaan had toen ik het dak aan het nat spuiten was

laat m'n bevindingen hier wel ff weten

maar er zijn dus onder de auto geen doorvoer rubbers of afwaterings plekken of zo ?
die evt verstopt of kapot zijn de keren dat ik onder de aut heb gestaan zag het er allemaal solide en hard uit
ook aan de binnekant waar het gister nat was is het gewoon nog steeds harden zit de orginele isolatie (die harde platen) nog nejtes op de plek

we komen er wal achter
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Pointer16 » 25 dec 2011, 11:26

Bij mijn type 1 dak komen de afvoerkanalen voor halverwege de voordeur uit en de afvoerkanalen achter komen achter de achterwielen onderkant auto eruit.

Sterkte met zoeken....

Kan het eventueel ook aan je achterraam rubber liggen?? Wellicht dat het bij jou dan niet je kofferbak in loopt maar de passagiers ruimte.

Gr. Bas
Groeten Bas
--------------------
380SE 1985

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...........
Het beste is eruit.
Pointer16
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Haranka » 25 dec 2011, 11:40

Hallo, ik had onlangs hetzelfde probleem. Water zoekt het laagste punt op In mijn situatie bleek na heel lang zoeken het probleem bij de voorruit te ontstaan. Ga met nog iemand door een wasstraat met de auto , neem een goede lamp mee en kijk nauwkeurig. Bij mijn auto kwam het water via de voorruit achter de zijsteilen naar binnen. De ruitkit bleek verhard en op sommige plaatsen haast te ontbreken. Rondom aan de binnenzijde opnieuw gekit en het probleem was opgelost. Succes. Gr.. Harry
Haranka

Berichtdoor Walllie » 26 dec 2011, 10:57

kan iemand mij vertellen waar de afwatering kanalen zitten bij een type2 schuifkantel dak
voor weet ik het links en rechts van de wind deflector maar ik zie ze echt niet achter zitten of heb ik toch echt een bril nodig
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 26 dec 2011, 11:08

als het goed zou zijn komen die bij de achter ruit naar beneden zowel links als rechts
op alle hoeken van d ebinnen bak van een schuif dak zitten afvoer slangen die in d ewiel kasten hun water losen
tevens zou ik als ik jou was de achter ruit rubbers controleren
het wil wel gebeuren dat het via de achterruit rubber onder de hoedenplank door dan achter de rug leuning van de achterbank lans loopt onder de zitting en dan in de been ruimte pas zichtbaar word

dus even de achterbank los klikken en controleren of alles droog is onder en achter de achterbank
let wel hier zit een isolatie deken met plastic bekleed hier moet je even onder voelen

maar een lekkende voorruit is ook niet onmogelijk
dan loopt het via de plafon bekleding naar de tussenspijl van de deuren of naar het achterraam
dit geval had ik met een W123
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
LPG: Ja

Berichtdoor Olijfje » 03 jan 2012, 20:04

ik ben zelf ook al een tijdje aan het rommelen met een zeer ernstige lekkage in mijn SEC.
achterin op de bodem links en rechts voetenbad. vorig jaar was er nog niets aan de hand , zo zie je dat alles opeens snel kan veranderen.
achterlichten gedemonteerd en alles met vaseline ingesmeerd en opnieuw gemonteerd , bouten van de achterbumper gecheckt en goed dichtgemaakt , emblemen op de kofferbak gecheckt op waterdichtheid , antenne gecheckt. onder t achterraam gecheckt.
inmiddels heb ik alle raamsnorren en deurrubbers vervangen door nieuwe . eerst nog immitatie deurrubbers besteld bij Gold classics maar deze bleken helaas niet overeen te komen met de originele de pasvorm was zeer slecht , de lekkage werd hier alleen maar erger van :-(
na enkele mailtjes keurig mijn centjes terug gehad van gold classics. ze gaven zelf toe dat er een productiefout in zat.
toen het echte spul besteld bij onze hofleverancier Marco (thankx) en deze geplaatst.
gister een asociale regenbui. en jawel de boel lijkt nu dicht te zijn.
helaas zijn mijn matten achterin nog een beetje nat van de afgelopen tijd , dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen. maar in ieder geval met 99% zekerheid dicht.
mocht het nu toch nog blijken te lekken ga ik de schuifdakafvoeren checken en het voorruit checken op lekkage.
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Walllie » 03 jan 2012, 20:13

ja was idd ook van plan nieuwe raamrubbers te plaatsen
incl nieuwe raam sorren
mja die zijn idd niet goedkoop maar als het daar aan licht wel noodzakelijk
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 jan 2012, 20:52

Hoi olijfje

Je hebt de natte matten toch niet in de Benz liggen ?
Peter 500SEC

Berichtdoor Olijfje » 03 jan 2012, 20:59

niet de losse matten natuurlijk. wel de vaste bodemmat.
hoezo >?
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 jan 2012, 21:01

Omdat het vocht van natte matten door de hele auto trekt.

Je kunt dit bijvoorbeeld zien als je ramen aan de binnenkant beslaan
Peter 500SEC

Berichtdoor Olijfje » 03 jan 2012, 21:09

hou maar op... ik weet t. het is gelukkig niet veel water meer.
ik heb m bijna helemaal droog binnen.
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Michel1975 » 03 jan 2012, 22:17

Tijdens het rijden kachel vol aan en de ramen op een kier, dan kan het vocht eruit. En als je de auto wegzet kranten erop leggen en deze iedere ochtend verversen. Of een ouderwetse voctvreter, niet vergeten eruit te halen als je wegrijdt of vastzetten anders kan je weer van voren af aan beginnen :mrgreen:
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Michel1975
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1990

Berichtdoor ElGriffo » 03 jan 2012, 22:20

En vol je airco aan !!!

Als je afwaterpijpjes maar goed zitten
ElGriffo

Berichtdoor Walllie » 03 jan 2012, 22:45

hoor het alweer ben gelukkig (of jammergenoeg) niet de eenigste die er alles van af weet
kranten
vocht vreter
beslagen ramen
nu alleen nog ff tijd zoeken om alles uit te voeren zodra ik alles opgelos heb laat ik het jullie meteen weten
er komen denk ik zo ie zo nieuwe raamsnorren op
en ben ook aan het rond kijken voor 4 nieuwe deur rubbers
maar aangzien ze nieuw +-150 euro ps kosten word het wel een duur grapje

iemand een goed alternatief ? steronderdelen.nl of zo heeft iemand hier ervaring mee en zo ja zou je dat met me willen delen
en wat was daar de prijs ps ?

heb hun ook al gemailt maar hoorde dat ze vakantie hebben
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 jan 2012, 22:50

Hoi Wallie

Gewoon een voor een doen, dan kom je er ook wel
Peter 500SEC

Berichtdoor Michel1975 » 03 jan 2012, 22:53

Gelukkig niet met de Benz die staat lekker droog in de garage :mrgreen:
Maar wel ervaringsdeskundige met diverse (jawel) andere auto's :mrgreen:
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Michel1975
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1990

Berichtdoor Olijfje » 04 jan 2012, 20:29

vandaag weer even gerommeld , achterklep stond van binnen vol water.. :x loopt via de onderkant de klep in
al eens eerder mee geromeld maar vandaag zag ik hoe de vork in de steel zat. aan de onderkant zit een verbinding tussen twee materialen wat buiten het rubber valt. deze van een dun laagje zwarte polymax vorzien.
ook nog even de gestofeerde randen bij de portieren netjes gemonteerd. deze staken bijna tegen de dorpel waardoor ze water opnamen.
ik daarna vrolijk naar de wasstraat breekt mijn gaspedaal af. Aaaah soms wordt het me te veel :roll: wat een rare constructie trouwens?? plastic flappie achter het pedaal
meteen maar even een nieuwe besteld bij steronderdelen. :whistle:
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Volgende

Keer terug naar Interieur