[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vragen over vervangen koppakking 500SEC : Techniek - 3

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:48

Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Douwe » 25 dec 2011, 09:21

de injectors zijn vast ook uit de kop geweest
heb je hier de rubbers en dergelijke ook van vervangen
en ik weet niet of jij ook van die rubberen buisen over de injectors hebt lopen
zoals ik op een foto laat zien willen die wel scheuren op een plaats die slecht is te zien
maar of dat het is ?
ik heb eerder het idee dat de gas klep open blijft staan
dus niet de luchtweger die je gelijk onder het luchfilter ziet maar de klep onder de luchtweger
dus daar waar het lmm huis om heen komt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 25 dec 2011, 09:37

Daar zat ik ook al aan te denken , om 4000 rpm te kunnen draaien zal hij toch een minimale hoeveelheid lucht. Nodig hebbenof de gasklep sluit niet goed af of hij haalt toch ergens anders zijn zuurstof vandaan.
Er moet iets zijn wat je over het.hoofd ziet
ElGriffo
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 25 dec 2011, 12:07

als je het verhaal terug leest,heb ik ook al aangegeven dat ik denk dat het gasklephuis of die rubbers niet goed sluiten!!!!!
Maar volgens deze beste man is alles gecheckt en 100prc.
Daar moet je dan maar vanuit gaan,vandaar mijn reaktie....succes op het eind!
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 25 dec 2011, 13:15

Dank heren voor het meedenken maar ik heb alles opnieuw losgehad en rubbers vervangen (8 kelkjes) en zelf heb ik ook het idee dat er wat blijft hangen lijkt wel of hij vol gas start ofzo.

En beste douwe alle rubbers onder de injectoren heb ik ook al vervangen en die zwarte buizen ook al uitgewisseld geeft geen enkele verandering.

Maar stomme is er blijft echt niks hangen nergens alles is gangbaar en soepel vind het temeer zo vreemd omdat de auto perfect liep voordat de kop eraf ging. Bij starten onder de kap blijft alles gesloten er gaat geen klep open niks hij loopt echt 4000 toeren met een stijf gesloten klep ik weet het echt niet meer haha dit is mij nog nooit overkomen.

Als er iets niet afsluit omdat je wat over het hoofd ziet zou ik toch als ik alles opnieuw demonteer checkt en monteer toch een andere reactie moeten krijgen maar nee het probleem blijft exakt hetzelfde. Om nou alles weer te demonteren voor de derde keer zonder duidelijk een probleem te weten lijkt me ook totaal zinloos eigenlijk. Kortom ik weet het niet meer heb er twee bevriende monteurs bij gehad en hebben geen flauw idee ook eigenlijk dus ik zit met de handen in mijn toch al weinige haar haha grrr :twisted:
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 25 dec 2011, 14:05

ik google nu ergens op relay op benzworld .org het overspanningsbeveiligingrelay kapot. Slechte koude start en daarna enorm in toeren omhoog vliegen exakt wat mijne doet.

Zit een tien ampere zekering bovenop en is een zilveren ding. Kan kapot gaan door overstarten met booster etc. Toch maar even checken zometeen . tevens iemand die het opgelost had met het koudstartventiel wat kapot was heb weer wat nuttigs te doen zometeen haha ding zal klaar hoe dan ook.
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 26 dec 2011, 02:05

beide bied geen soelaas :evil:

heb stappenmotor schoongemaakt heb helaas geen regelbaar stroomdingetje om hem te testen is daar een andere manier voor?
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Douwe » 26 dec 2011, 11:21

het wil mij ook niet aan dat als de motor voor dat de koppakking lek ging prima liep
er nu in eens wat mis zou zijn met andere delen
het moet puur een lek zijn hier of daar
ergens krijgt hij valse lucht weg om zo hoog in toeren te kunnen lopen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 26 dec 2011, 13:28

Beste douwe dat is ook mijn idee erachter. de motor startte in 1 x vlekkeloos altyd en liep fluweelzacht zonder hikje stationair. Vandaar dat ik ook alles weer gedemonteerd had en opnieuw inelkaar geschroefd maar het vreemde is dat hij daarna weer exakt dezelfde klacht geeft. Ik zie iets over het hoofd vanmiddag komt er weer een bevriende monteur helpen twee zien meer dan 1 nietwaar?
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor GuusT » 26 dec 2011, 14:27

Kop los geweest en niet gevlakt ? das vragen om problemen , weet niet waarom je dat niet gedaan hebt maar is niet echt slim.
Met loshalen van de [ aluminium ] kop bestaat de kans dat de kop licht krom trekt , enne nee dat zie je niet en zelfs met een liniaal of zo is het slecht te meten.
Daarom MOET een aluminium kop altijd gevlakt worden , het is alleen te meten op een vlakplaat en zelfs dan nog kun je niet zien of het midden wel weer aansluit.

Ergens in 1982 zijn de normale kopbouten vervangen voor rek bouten en die MOETEN vervangen worden , of je wil of niet , daar is de rek nu wel uit.

Dus , wellicht dat je kop niet goed meer aansluit op bepaalde plekken en je daar dus valse lucht trekt , het is een kwestie van valse lucht zo te lezen .
Misschien nog ff controleren , achter op de rechter kop zit een vacuüm aansluiting van de bak met een banjo bout OP de kop , daar zit nog een extra slangetje [ weet ff niet waarvoor] , misschien hangt het daar los?

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 26 dec 2011, 15:05

Hee bedankt voor je reactie ik heb de kop weggehad naar een revisiebedrijf en geloof me die weten wel waar ze het over hebben de kop is recht alles is schoongemaakt mankeert niks aan. Ik heb mijn stappenmotor vannacht laten weken in remmenreiniger en raad eens de auto slaat aan loopt nu naar 2000 toeren zakt dan af naar 1500 waarna hij uitslaat.

Ik ken het boutje achter op de kop zit goed vast en.uiteraard heb ik nieuwe kopbouten gemonteerd haha.

Ben dus iets verder zal zo met remmenreiniger proberen een eventueel vacuümlek te detecteren.
Benzmaf
 


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 26 dec 2011, 17:59

als de leerlauf blokeert,zou hij juist niet meer lopen,als leerlauf dood is rond de 1500rpm.
Zou hem trouwens indd lekker op een aanhanger naar zutphen slepen.
Kunnen ze daar je gasklep na kijken onee die sluit.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Rene500SEC » 26 dec 2011, 23:14

nee dat klopt als een bus hans,heb weer eens te snel gekeken en over het verhaal heen gelezen wat hij nu had gepost.
Overigs vind ik het nog steeds raar want zelf met een defecte stappenmotor heb ik hem niet boven de 2000rpm gekregen.
Nu 1500 dus....en als je de stekker van de stappenmotor haalt?
Als dat geen verschil maakt is hij zeker kapot.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vragen over vervangen koppakking 500SEC

Berichtdoor Benzmaf » 27 dec 2011, 01:48

Andere stappenmotor geregeld op tweede kerstdag en raad eens? Loopt en start gelijk perfect 900 toeren in P motortje zoemt erover en staat helemaal stil heerlijk.

Ik zal morgen kijken hoe het rijd en doet nu ff klein feessie haha de aanhouder wint denk ik altyd maar iedereen hier heeel erg bedankt voor het meedenken heb al veel geleerd over deze auto in erg korte tijd!

Zou een filmpje plaatsen helaas lukt dat niet. Maar ga nu eerst achter het stuur van mijn zacht zoemende 500 een ouderwets cola berenburgje drinken in mn werkplaatsje haha
Benzmaf
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron