Auto: 380SE
Bouwjaar : 1984 serie 1
LPG systeem OMVL
Km st 288000
UItlaat eind demper lekt en ook een klein lekje bij uitlaat splitsing net voor de tussendempers dus waar de uitlaat pijp weer van 1 naar twee pijpen gaat.
Ik heb de auto nu 3 jaar. eigenlijk altijd goed gelopen nu op LPG ongeveer 100 000 km gereden.
Eerder dit jaar verdeler , bobine en bougies vervangen na kapot gaan van de ontstekings contoller ( met de groene en grijze kabel) .
Eerder deze week auto na werken geparkeerd , en een twee dagen later gestart even laten lopen 1 km gereden , waarbij de motor goed liep. Daarna ging de motor schudden , echt alsof er 1 van de acht niet meer meedoet.
op benzine geprobeerd zelfde euvel.
Bougies gecontroleerd en afesteld , geen oplossing
op verdeelkap bij het aandrukken van de kabels bij een kabel stroom op je vingers.
Kabel gemeten 1.2 k Ohm
kabel op andere cylinder geprobeerd (uitgewisseld) geen oplossing
alle bougies eruit , motor rond tornen , allemaal druk opbouw.
bougiekabels schoongemaakt met WD40 geen oplossing.
Kabels zijn 100 000 km oud.
doorslaande kabel verwisseld met een kabel van een andere auto , geen soelaas.
uitlaatspruitstuk word bij elke cylinder warm na starten.
ik meet vacuüm op het inlaat spruitstuk bij stationair in versnelling staande automaat 30mm HG.
Kan geen losliggende vacuumslangen vinden en hij loopt stationair ook niet harder dan normaal.
kan de ontstekings controller dit probleem veroorzaken , ik ging ervanuit dat het met zo'n ding alles of niets is, ik kan deze nog wisselen met een W123, 200 .
Kan het aan de tegendruk van het uitlaat systeem liggen dat hij zo gaat lopen , het is onregelmatig lopen , maar dan heel constant, hij heeft ook geen power met optrekken.
Je hoort de onregelmatigheid ook achter de auto bij de uitlaat.
Ook met rijden trilt hij teveel.
Heeft iemand een goed idee, mijn bus is een beetje leeg.
Groet, Kasper