[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Niet meer mooi rond lopen 380SE : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 17:27

Niet meer mooi rond lopen 380SE

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Niet meer mooi rond lopen 380SE

Berichtdoor Kasper » 31 dec 2011, 20:42

Auto: 380SE
Bouwjaar : 1984 serie 1
LPG systeem OMVL
Km st 288000
UItlaat eind demper lekt en ook een klein lekje bij uitlaat splitsing net voor de tussendempers dus waar de uitlaat pijp weer van 1 naar twee pijpen gaat.

Ik heb de auto nu 3 jaar. eigenlijk altijd goed gelopen nu op LPG ongeveer 100 000 km gereden.

Eerder dit jaar verdeler , bobine en bougies vervangen na kapot gaan van de ontstekings contoller ( met de groene en grijze kabel) .

Eerder deze week auto na werken geparkeerd , en een twee dagen later gestart even laten lopen 1 km gereden , waarbij de motor goed liep. Daarna ging de motor schudden , echt alsof er 1 van de acht niet meer meedoet.

op benzine geprobeerd zelfde euvel.

Bougies gecontroleerd en afesteld , geen oplossing
op verdeelkap bij het aandrukken van de kabels bij een kabel stroom op je vingers.
Kabel gemeten 1.2 k Ohm
kabel op andere cylinder geprobeerd (uitgewisseld) geen oplossing
alle bougies eruit , motor rond tornen , allemaal druk opbouw.
bougiekabels schoongemaakt met WD40 geen oplossing.
Kabels zijn 100 000 km oud.
doorslaande kabel verwisseld met een kabel van een andere auto , geen soelaas.
uitlaatspruitstuk word bij elke cylinder warm na starten.
ik meet vacuüm op het inlaat spruitstuk bij stationair in versnelling staande automaat 30mm HG.
Kan geen losliggende vacuumslangen vinden en hij loopt stationair ook niet harder dan normaal.

kan de ontstekings controller dit probleem veroorzaken , ik ging ervanuit dat het met zo'n ding alles of niets is, ik kan deze nog wisselen met een W123, 200 .

Kan het aan de tegendruk van het uitlaat systeem liggen dat hij zo gaat lopen , het is onregelmatig lopen , maar dan heel constant, hij heeft ook geen power met optrekken.

Je hoort de onregelmatigheid ook achter de auto bij de uitlaat.

Ook met rijden trilt hij teveel.

Heeft iemand een goed idee, mijn bus is een beetje leeg.

Groet, Kasper
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Niet meer mooi rond lopen 380SE

Berichtdoor Binsbergen » 01 jan 2012, 21:36

Als ik het zo lees dan zou ik toch voor een setje nieuwe bougiekabels gaan
Vind 100.000km niet niks
Kabels horen ook 1k ohm te hebben, geen 1,2
Doe dan gelijk de verdeelkap en rotor
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Kasper » 04 jan 2012, 12:40

Meet je deze weerstand vanuit binnenkant verdeelkap , tot bougiekap niet meer dan 1 K Ohm ? Is er een kwaliteits verschil tussen Beru en Bosch kabels? Is het nog gebruikelijk zelf kabels te maken?

Kasper
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor ElGriffo » 04 jan 2012, 14:21

ElGriffo

Berichtdoor Kasper » 05 jan 2012, 21:54

Bedankt voor jullie meedenken, ik heb uiteindelijk nieuwe rotor, bougies en bougie kabels gekocht.

Alles gemonteerd in het donker onder de lantaarnpaal.

Starten en meteen perfect lopen , netjes weer 600/700 toeren, als een elektro motortje.

Bougies van NGK BP6-E (V) 0,65 mm
Bosch verdeelkap en rotor
Kabels van Commercial Ignition ( €108,-) kon ook kiezen voor Bosch €385,-, mede omdat ik niet zeker wist of de kabels het probleem op zouden lossen.

De tijd zal het leren ,
Kasper
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar LPG Specifiek