[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
roest : Carrosserie & Exterieur - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 19:33

roest

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Re: roest

Berichtdoor Rik » 03 jan 2012, 22:28

Oow je mag altijd bij me komen kijken. haha Maar volgens mij is de afstand voor even kijken wel erg groot.
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor IkBenGekkePaul » 03 jan 2012, 22:49

ha kijk naar mijn onderschrift......
ik wil dolgraag een masterclass krijgen....
snap niet hoe je je plaatwerk in de juiste vorm kriijgt of snij je die gewoon uit een donorwagen...
maar als ik iets kan leren kom ik graag naar friesland
IkBenGekkePaul

Berichtdoor Rik » 03 jan 2012, 23:00

Je hebt overzet stukken welke je op maat kunt maken.
Voor wielkasten of onderkant van de wagen kun je gewoon recht plaatstaal van 0.8 mm gebruiken of zoals ik 1mm.
Wiekasten aan de binnenkant maak ik op maat en wals de ronding erin met een klein walsje.
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
LPG: Ja

Berichtdoor Basjeva » 04 jan 2012, 01:37

Voor de binnenschermen (achterzijde) zijn ook inzetstukken leverbaar bij de automateriaalleveranciers.
Deze zijn immitatie en niet duur, de pasvorm is wel oke.
Als de wielranden rot zijn ga er maar vanuit dat je ook een stuk binnenscherm moet vervangen.

Mijn advies is ook om het plaatwerk door een ervaren lasser te laten verzorgen of gewoon bij een autoschade bedrijf.

Gr. Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Berichtdoor Kortboyer » 04 jan 2012, 02:15

Kijk eens op de site van TS 24 (internetwarehouse) daar staan leuke lasapparaten op die ook betaalbaar zijn en waar na genoeg training heel goed mee te lassen is, ben het met mijn voorgangers eens dat gevuld draadapparaten niet mooi en fijn lassen, maar hier staan genoeg MIG app. op die wel leuk lassen vooral voor hobbygebruik, ze worden geleverd met reduceerventiel maar zonder co gasfles, deze zul je apart moeten aanschaffen,maar met een nieuwe fles kun je dan ook heel wat uurtjes vooruit, de fles is duur :( , de vulling valt wel mee ;) .Vr Gr. Boudewijn
Kortboyer
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEL
LPG: Nee

Berichtdoor Westernbiker » 04 jan 2012, 14:10

die man vraagt om raad,in het begin krijgt hij keurig uitleg,maar dan begint de discussie over las apparaten en flessen.
Als leek weet dan ook niet meer wat je moet doen.
Dat valt mij steeds meer op je vraagt wat en na 5 berichten kun je niet meer lezen waarover het gaat.
Reageer alleen op wat er gepost is,en laat niet inzake doende berichten achterwegen,wordt het allemaal wat duidelijker.
Maar ja,wie ben ik.................
Westernbiker

Berichtdoor ElGriffo » 04 jan 2012, 14:25

Helemaal mee eens (werk van de admin ?) de foto's van de "gaten"ook nog niet gezien

grt

Marco
ElGriffo

Berichtdoor IkBenGekkePaul » 04 jan 2012, 17:37

Kan het snoertje niet vinden waarmee ik de fotos op de labtop zet.... :cry: ga straks weer zoeken
IkBenGekkePaul

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur