Het is nu 24 nov 2024, 19:26
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Rik » 03 jan 2012, 22:28
Oow je mag altijd bij me komen kijken. haha Maar volgens mij is de afstand voor even kijken wel erg groot.
500SEL
-
Rik
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2205
- Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
- Woonplaats: Oenkerk
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door IkBenGekkePaul » 03 jan 2012, 22:49
ha kijk naar mijn onderschrift......
ik wil dolgraag een masterclass krijgen....
snap niet hoe je je plaatwerk in de juiste vorm kriijgt of snij je die gewoon uit een donorwagen...
maar als ik iets kan leren kom ik graag naar friesland
-
IkBenGekkePaul
-
door Rik » 03 jan 2012, 23:00
Je hebt overzet stukken welke je op maat kunt maken.
Voor wielkasten of onderkant van de wagen kun je gewoon recht plaatstaal van 0.8 mm gebruiken of zoals ik 1mm.
Wiekasten aan de binnenkant maak ik op maat en wals de ronding erin met een klein walsje.
500SEL
-
Rik
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2205
- Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
- Woonplaats: Oenkerk
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 04 jan 2012, 01:37
Voor de binnenschermen (achterzijde) zijn ook inzetstukken leverbaar bij de automateriaalleveranciers.
Deze zijn immitatie en niet duur, de pasvorm is wel oke.
Als de wielranden rot zijn ga er maar vanuit dat je ook een stuk binnenscherm moet vervangen.
Mijn advies is ook om het plaatwerk door een ervaren lasser te laten verzorgen of gewoon bij een autoschade bedrijf.
Gr. Bas
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Kortboyer » 04 jan 2012, 02:15
Kijk eens op de site van TS 24 (internetwarehouse) daar staan leuke lasapparaten op die ook betaalbaar zijn en waar na genoeg training heel goed mee te lassen is, ben het met mijn voorgangers eens dat gevuld draadapparaten niet mooi en fijn lassen, maar hier staan genoeg MIG app. op die wel leuk lassen vooral voor hobbygebruik, ze worden geleverd met reduceerventiel maar zonder co gasfles, deze zul je apart moeten aanschaffen,maar met een nieuwe fles kun je dan ook heel wat uurtjes vooruit, de fles is duur
, de vulling valt wel mee
.Vr Gr. Boudewijn
-
Kortboyer
- Silver Boarder
-
- Berichten: 183
- Geregistreerd: 11 okt 2011, 00:50
- Woonplaats: Vorden (Achterhoek)
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Westernbiker » 04 jan 2012, 14:10
die man vraagt om raad,in het begin krijgt hij keurig uitleg,maar dan begint de discussie over las apparaten en flessen.
Als leek weet dan ook niet meer wat je moet doen.
Dat valt mij steeds meer op je vraagt wat en na 5 berichten kun je niet meer lezen waarover het gaat.
Reageer alleen op wat er gepost is,en laat niet inzake doende berichten achterwegen,wordt het allemaal wat duidelijker.
Maar ja,wie ben ik.................
-
Westernbiker
-
door ElGriffo » 04 jan 2012, 14:25
Helemaal mee eens (werk van de admin ?) de foto's van de "gaten"ook nog niet gezien
grt
Marco
-
ElGriffo
-
door IkBenGekkePaul » 04 jan 2012, 17:37
Kan het snoertje niet vinden waarmee ik de fotos op de labtop zet....
ga straks weer zoeken
-
IkBenGekkePaul
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten