door Japio » 19 sep 2009, 22:52
Hoi vlieger,
dat is een leuke, dat heb ik inmiddels ook gedaan. Als het buiten warm is, gaat het prima, maar nu het 's morgens en 's avonds kouder wordt, gaat het starten en stationair lopen weer minder. Ik heb ook gemerkt dat je het toerental ook kunt regelen door bhet verdraaien van de verdeelkap.
Ik heb een gigantische klapper gehad, waarbij de kop boven de stuwplaat er helemaal afgevlogen was.(backfire). De stuwplaat heb ik vervangen, maar kreeg hem niet helemaal goed stationair, op gas wilde het helemaal niet meer lukken (im heb een impco-installatie). Nu bleek er bij het membraan van de verdamper een half bekertje olie te zitten. Dat kwam waarschijnlijik vanuit de karterverntilatieslangen. Die hadden de verdamper volgespuugd. De gasinbouwer adviseerde mij om de karterventilatieslang los te maken van de verdamper en deze onderin de motor los te laten hangen, zodat hij daar kan lozen.
Hij loopt nu best goed, maar dreigt af te slaan in D. Hij loopt dan 400 toeren, en dat is net iets te weinig. Ik denk dat ik toch een nieuwe stationairregelaar zal moeten, maar ik probeer eerst het toerentsl wat omhoog te krijgen door de ontsteking wat te verdraaien...
@Roos:
1000-1500 toeren stationair is echt te hoog, hij moet stationair rond de 700 toeren lopen, dat is hoog genoeg (bij mijn 8-pitter), anders slijten mijn remblokken te hard en krijgt de koppeling te harde klappen als je hem in D zet.