[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat te doen bij te hoog toerental? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 02:49

Wat te doen bij te hoog toerental?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Japio » 27 apr 2009, 21:15

Hallo forummers,

soms blijft het toerental hangen op 1500-1700 toeren. Dit doet hij niet altijd.
Ik heb de leerlaufdrehzahlregler schoongemaakt, de printplaat van het zwarte kastje gecontroleerd en een paar solderingen opnieuw gedaan. Ik heb hem niet doorgemeten, ik weet ook niet wat de waarden moeten zijn. Mijn vacuumslangen lijken allemaal goed te zitten.

Zou het kunnen dat mijn stuwplaat iets krom is, of zou dat andere problemen geven?
Ik wil er graag vanaf en heb gedaan wat ik tot nu toe hierover gelezen heb.

vr groet,
Jaap
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor RRoos » 12 jul 2009, 16:16

Bij mij loopt hij op, en als ik van Drive/Reverse naar N of P ga, shciet hij van 500-700 naar 1000-1500 toeren.

Enig idee?
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Rene500SEC » 14 jul 2009, 08:39

Stationair is altijd een probleem met de W126,kijk even bij mijn vorige commentaar.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Vlieger » 17 sep 2009, 08:40

Een tijdelijke oplossing is:
maak de stappenmotor los en zet een passend onderleg-schijfje met een gaatje van 5,5 mm in de rechter slang.
Daarna de stappenmotor weer monteren.
Nu loopt de warme motor mooi stationair, alleen bij een koude start ietsje gas geven om stationair te draaien.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Japio » 19 sep 2009, 22:52

Hoi vlieger,

dat is een leuke, dat heb ik inmiddels ook gedaan. Als het buiten warm is, gaat het prima, maar nu het 's morgens en 's avonds kouder wordt, gaat het starten en stationair lopen weer minder. Ik heb ook gemerkt dat je het toerental ook kunt regelen door bhet verdraaien van de verdeelkap.

Ik heb een gigantische klapper gehad, waarbij de kop boven de stuwplaat er helemaal afgevlogen was.(backfire). De stuwplaat heb ik vervangen, maar kreeg hem niet helemaal goed stationair, op gas wilde het helemaal niet meer lukken (im heb een impco-installatie). Nu bleek er bij het membraan van de verdamper een half bekertje olie te zitten. Dat kwam waarschijnlijik vanuit de karterverntilatieslangen. Die hadden de verdamper volgespuugd. De gasinbouwer adviseerde mij om de karterventilatieslang los te maken van de verdamper en deze onderin de motor los te laten hangen, zodat hij daar kan lozen.

Hij loopt nu best goed, maar dreigt af te slaan in D. Hij loopt dan 400 toeren, en dat is net iets te weinig. Ik denk dat ik toch een nieuwe stationairregelaar zal moeten, maar ik probeer eerst het toerentsl wat omhoog te krijgen door de ontsteking wat te verdraaien...

@Roos:
1000-1500 toeren stationair is echt te hoog, hij moet stationair rond de 700 toeren lopen, dat is hoog genoeg (bij mijn 8-pitter), anders slijten mijn remblokken te hard en krijgt de koppeling te harde klappen als je hem in D zet.
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
Woonplaats: Barneveld
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Piettermaat » 20 sep 2009, 12:21

Ha Japio,

Het lijkt mij niet verstandig om zomaar aan de verdeelkap te draaien, omdat je daarmee het ontstekingtijdstip vranderd.
Als je de kap de ene kant op draaid ( tegen de draai richting van de rotor) dan vervroeg je het tijstip, dit kan er in het ergste geval voor zorgen dat je zelfs gaten in je zuigers kunt krijgen. Meestal gaat in dit gval de motor dan sneller lopen. Als je de andere kant op draaid dan wordt het ontstekingstijdstip verlaat wat weer slechter is voor de verbranding van het mengsel. Dus over het algemeen is het niet raadzaam om op deze manier je stationair toerental regelen.
Piettermaat
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:37
Woonplaats: Sassenheim
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor Vlieger » 20 sep 2009, 20:39

Als aanvulling op de informatie van piettermaat;
Verbrande kleppen en verhoogde kans op back-fire, beide erg kostbare reparaties.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Wat te doen bij te hoog toerental?

Berichtdoor SilverSEL » 21 sep 2009, 07:50

Er zijn toch een hoop ellendeverhalen die beginnen met LPG en backfire... :(
Avatar gebruiker
SilverSEL
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 10 jun 2009, 17:21
Woonplaats: Barendrecht
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten

cron