[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welk relais is van de brandstofpomp? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 12:39

Welk relais is van de brandstofpomp?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Welk relais is van de brandstofpomp?

Berichtdoor Roy114 » 05 maart 2012, 16:32

Hallo,

Mijn auto viel 3 weken geleden plotseling uit, opnieuw gestart en liep meteen. 2 km gereden en weer viel hij uit! 2 keer moeten starten en toen liep hij weer. Ik moest er natuurlijk bij kijken maar wegens tijd gebrek niet gedaan, en de auto gewoon weer een paar keer meegenomen, niks aan de hand! tot 4 dagen geleden, hetzelfde probleem. Alleen nu kreeg ik hem niet weer aan de praat! Dus naar huis gesleept :( Was al van plan om de bougies en kabels te vervangen, dat heb ik nu dus gedaan. Maar ook meteen de rotor en verdelerkap en een nieuwe ontstekingsmodule. Maar nog wil hij niet lopen. Nu wou ik eens kijken bij het brandstofpomp relais, maar welke is dat?

Roy.
Roy114

Re: Welk relais is van de brandstofpomp?

Berichtdoor Rene500SEC » 05 maart 2012, 17:20

zit in de zekeringkast,grote langwerpig zwarte met kickdown erop
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roy114 » 05 maart 2012, 17:42

Gevonden, dank je.

30 en 87 doorverbonden, ik hoor dat hij benzine spuit, dus de pomp is goed. Moet ik de auto nu starten terwijl ik hem doorverbind? of eerst laten spuiten en later starten? weet niet of een van de manieren kwaad kan?
Roy114

Berichtdoor Rene500SEC » 05 maart 2012, 17:46

gewoon starten.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor Roy114 » 05 maart 2012, 18:10

Dit is het ook niet, heb hem gestart maar ook dit geeft geen resultaat. Iemand nog een idee?
Roy114

Berichtdoor Wasibi » 05 maart 2012, 20:12

Als de luchtweger niet is geactiveerd, dus als de motor stil staat en de brandstofpomp loopt dan komt er geen brandstof.
Dus eerst laten spuiten voor het starten werkt niet.

Hiervoor is het koudstart ventiel (onder de +/_ 50 graden wordt dit ding geactiveerd.

Heb je benzinedruk dan MOET ie wat doen, desnoods een plof. Dus ik denk dat je het elders moet zoeken.
Ontsteking bijvoorbeeld.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Roy114 » 05 maart 2012, 22:01

Hij ploft inderdaad, keer of 2/ 3. verder doet hij niets.
Roy114

Berichtdoor ElGriffo » 05 maart 2012, 22:20

Ben toch bang voor een klassiek gevalletje van back-fire :blush: Er zal denk ik meer defect zal zijn dan gehoopt
ElGriffo

Berichtdoor Roy114 » 07 maart 2012, 10:00

Het is opgelost,relais bleek toch kapot. Oorzaak van het niet goed kunnen vinden was een los contact bij de ontstekingsmodule. nadat dit goed was nog eens het relais bekeken, en nu bij het doorverbinden liep hij meteen.
Bedankt voor het meedenken!

Roy.
Roy114

Keer terug naar Techniek