De RDW hanteerde heel vaak een lager max. toelaatbare massa omdat Nederlandse ambtenaren erg voorzichtig zijn.
De faktoren die de maximaal toelaatbare massa bepalen zijn de constructie van de auto en de reserve in het remsysteem.
Ingang voor de verandering van 1500 naar 1900 kg bij de S klasse zou logisch zijn vanaf september 1986 omdat dan de S2 met grotere remmen geleverd werd.
Voor personenauto's gold in Nederland een maximun van 2000 kg, geen idee of dat nog zo is.
Een Range Rover mag volgens de fabriek 3500 kg trekken maar kreeg in Nederland een maximum van 2000 kg tenzij de auto werd voorzien van een grijs kenteken, je moet er maar op komen.
Een W124 kombi mag met sommige trekhaken waaronder de originele Oris 2100 kg trekken.
Een W124 sedan mag 1900 kg voortbewegen ook al heeft die auto niveauregeling.
Wat er maximaal is toegelaten is één ding, hoe het rijdt is een andere kwestie.
Mercedes maakt prima trekauto's dat geldt zowel voor de W124 als de W126.
Van Zwitserland naar Nederland met een ambulance en een MB van 1640 kg erop is in een dag goed te doen.
Ik zou geen andere personenauto weten waarmee ik dat graag doe uitgezonderd een G.........