door Peter 500SEC » 12 apr 2012, 08:52
Gisteravond ff naar de nabij gelegen pomp gereden om bij te tanken.
Mijn SEC had anderhalve week stilgestaan maar starte onmiddellijk maar op weg naar de pomp had ik het gevoel dat de motor minder vel was en ook af en toe schokte.
Na het tanken motor gestart en wilde weg rijden, na twee meter sloeg de motor af.
Opnieuw gestart, het duurde nu iets langer alvorens de motor aansloeg.
Na 10 meter sloeg de motor opnieuw af, na het herstarten kon ik verder gewoon naar huis rijden en toch voelde ik ook nu weer lichte schokken van de motor.
Ik heb zelf als leek zijnde het vermoeden (mede door het lezen van desbetreffende onderwerpen in dit forum) dat het iets met het benzinerelais te maken kan hebben.
Ik heb vanmorgen het relais eruit gehaald en de pennen bekeken, deze zien er als nieuw uit.
Precies een jaar geleden zijn alle bougies, bougiekabels, verdelerkap plus rotor vervangen en heb er tot nu toe ca 13000 km probleemloos me gereden.
Nu mijn vraag
Ik wil het benzinerelais eens testen, ik heb begrepen dat je hiervoor twee pennen in het zekeringskastje moet doorverbinden (zie pijlen op de foto) en wel no. 30 met no. 87, is dit correct ?
Er staan namelijk nog eens de zelfde cijfer op het relais maar dan met een letter erachter !
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.