Ben,
Ik snap je redenering, maar laten we de discussie niet onnodig laten oplopen.
We kennen niet alle details van de taxatie en zijn er niet bij geweest (ik niet tenminste)
Ik kan dan ook niet bepalen of de taxatie klopt.
En rekeningen zeggen ook niet alles natuurlijk.
Rekeningen die betrekking hebben op zaken als regulier onderhoud en vervangen van slijtage delen tellen nooit mee bij een taxatie.
Of het terecht is dat technische zaken niet worden meegenomen bij taxaties wellicht is ook een heel andere discussie. Feit is, dat het nu niet gebeurt omdat ze niet in de motor en de bak kunnen kijken. Daarnaast worden een aantal technische zaken ook gecontroleerd tijdens de (twee)jaarlijkse APK keuring van de auto.
Groetjes
Bert
PS.
Ik ben bij de laatste jaarvergadering van de S-Klasse Club geweest waar de FEHAC certificering werd uitgereikt.
Dat certificaat is niet omdat de verzekeraars er zo tevreden mee zijn, maar omdat de
taxatierapporten aan alle eisen voldoen die de FEHAC hieraan stelt. De verzekeraar Kuiper die Jos noemt voldoet aan de eisen die de FEHAC aan
oldtimerverzekeringen stelt. Deze eisen staan echter los van elkaar.