Allereerst bedankt voor jullie reactie'S! Ik zal proberen op jullie vragen en opmerkingen te reageren in èèn bericht
Het brandstof verbruik liegt er niet om, dat klopt. Ik ben uitgegaan van 1:6 voor een 380, 420, 500 enz. Wij rijden ongeveer 60km per week, ongeveer 7000 per jaar. Dit is niet gigantisch en daarom wil ik in 1e instantie voor alleen benzine gaan. De gastank i.p.v. het reservewiel is inderdaad een goede tip! Het ombouwen van de benzinetank naar gas, met een kleine "start benzinetank" zie ik niet zo zitten. Om toch voor een V6 te gaan moet ik nog even overwegen. Is het gunstige verbruik echt de moeite waard?
Ik ben redelijk handig, en kleine reparatie`s kan ik wel aan. Beurt geven, nieuwe remblokken of schijven, kleine storingen dat soort zaken. Een blok uit elkaar sleutelen gaat me net te ver
Dus ik ga er vanuit dat ik de gangbare zaken wel kan repareren, maar ik heb natuurlijk geen specifieke W126 kennis. Lassen kan ik niet, maar ben wel bekend met het hoe en wat.
Ik heb begrepen dat een W126 doorgaans een degelijke wagen is? Omdat hij dagelijks gebruikt wordt, moet hij wel betrouwbaar zijn. Dat is de reden dat ik bij Mercedes S klasse ben uitgekomen. Ook mede om zijn veiligheid. (leuk filmpje!)
Het is goed om te lezen dat er meerdere mensen met kinderen een W126 rijden, de hoge kofferbak is inderdaad iets waar ik niet aan had gedacht maar wat behoorlijk hinderlijk kan zijn. Een puntje om mee te nemen.
Economisch gezien is de W126 geen goede keus, dat weet ik. Het zou dan beter zijn een belastingvrije Mercedes diesel station kopen. Het idee is dat mijn vrouw naar het werk kan, en ik mijn oldtimer hobby kan voortzetten. Maar dan wel in een wagen waar ik iets mee heb.
Momenteel bevind ik me op de verkopers markt, en zal eerst mijn eigen auto(s) moeten verkopen eer ik echt kan gaan handelen.
Frank