door GuusT » 28 apr 2012, 11:10
En.............. het vebruik van een serie 2 V 8 is lager dan van een 280 of 300 , en.... de V8 heeft een enorm koppel , veel vermogen en slijt daarom minder snel dan een lijn 6 van de 280 of 300.
Lees hier op het forum vaker dat de cilinderkoppen van de lijn 6 er uit liggen, of koppakking, dan van de V8.
Resumerend V8 , meer vermogen bij lagere toerentallen, slijtage is minder.en heb ze allebei gereden maar er kan niets op tegen de V8 qua comfort , zelfs bij 160 hoor je de motor nauwelijks en is een gesprek op normaal niveau hoorbaar.
De lijn 6 maakt bij 120 al zoveel herrie dat je steeds denkt dat je nog in de derde versnelling rijd.
Al zoevend en zwevend met mijn V8 , lekker muziekje is heavenly.
Heb mede door mijn werk als automonteur en APK keurmeester in bijna alle auto's gereden , een Bentley 2 maanden in de showroom gehad en reed re dagelijks mee naar huis , maar niets ze lekker als een 126.
Koop een goede , vervang ontsteking delen voor Bosch, laat alles goed afstellen , geef het ding gelijk een super beurt en je hebt een probleemloze auto voor heel lange tijd.
O ja nog één ding , hou je velgen zo standaard mogelijk , ga niet zitten klootzakken met brede velgen maar blijf zo goed mogelijk bij de fabrieks specificaties .
Dat wil niet zeggen dat je geen andere velgen moet doen maar hou het binnen de specificaties , de HH ontwerpers van MB wisten wat ze deden en de auto is gebouwd voor puur comfort.
Om nog eens op die nokkenassen terug te komen , tja dat gebeurt wel eens , meestal met auto's waarin goedkope olie ingegooid word en achterstallig onderhoud heeft , is op zich niet echt een grote reparatie en er zijn ruim voldoende nokkenassen te koop , gebruikt dus hoeft geen overweging te zijn.
Ga voor een type 2 500SEL , de SEL is iets meer comfort door de 14 cm langere wielbassis en de ruimte achterin is giga voor je kids. kunnen zelfs tussen de bank en voorstoelen spelen.
GuusT