[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor op tijd zetten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 17:52

Motor op tijd zetten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Motor op tijd zetten

Berichtdoor PJB380SEC » 05 mei 2012, 23:03

Hallo allemaal,

Ik heb een type 2 500 ingebouwd in de SEC, nu moet ik mijn eigen ontsteking gebruiken ( type 1 ). Ik wil nu de motor op tijd zetten met de type 1 ontsteking.

Ik heb begrepen uit de zoekfunctie dat de bijrijderskant cilinderkop de nummering 1 tm 4 heeft? Dan is dus de voorste cilinder bij de dynamo de 1e? Hoe moet ik nu de krukas zetten? Ik kon geen merkteken ontdekken met OT o.i.d.

Ik wil eerst de ontsteking goedzetten voordat ik hem verder afbouw, maar dan moet je wel weten hoe toch... :mrgreen:

Ik hoop van jullie te horen.

Gr. pieter.
PJB380SEC
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor ElGriffo » 05 mei 2012, 23:12

Nokkenassen op merktekens zetten dan zou 1e cilinder op bdp moeten staan
Op de krukaspolie staat een schaal verdeling en zou op 0 moeten staan op het pennetje die
op de waterpomphuis zit. Nu de kale verdeler met alleen de rotor zo in het blok plaatsen dat
De punt van rotor ongeveer 10 voor 10 wijst en gelijk ligt met de inkeeping/merkstreepje op de rand
Van de verdelerhuis.

Daarna met stroboscooplamp nastellen
ElGriffo
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor PJB380SEC » 05 mei 2012, 23:19

Hey Marco,

Bedankt voor je reactie. Die inkeping op het verdelerhuis staat op de rand waar de kap op sluit? ( domme vraag misschien, maar ja ) En de ontstekingsvolgorde heb ik goed? De cilinder bij de dynamo is de 1e?

Als de krukas op o staat en hij zou op tijd staan, dan moet de rotor exact op de 1e bougiekabelaansluiting op de kap staan? En de 1e zuiger moet dan bovenin staan neem ik aan.

Godsamme wat een vraagtekens... :blush:

Gr. Pieter.
PJB380SEC
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor ElGriffo » 06 mei 2012, 00:12

Zo zou het moeten kloppen ja
ElGriffo
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor PJB380SEC » 06 mei 2012, 00:21

Oke, dank u. Dan heb ik morgen weer wat te doen. B)

Bedankt.

Pieter.
PJB380SEC
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor Vlieger » 06 mei 2012, 10:22

Let er wel op dat de zuiger in de compressie stand staat.
Dus geen van de tuimelaars mag ingedrukt staan, van de 1e cilinder.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor ElGriffo » 06 mei 2012, 10:39

Daarom moeten de nokkenassen op timing staan

Moet je alleen je kleppendeksels lichten
ElGriffo
 


Re: Motor op tijd zetten

Berichtdoor PJB380SEC » 06 mei 2012, 10:44

Komt voor elkaar!

Bedankt voor alle informatie.

Gr. Pieter.
PJB380SEC
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten