Bedankt voor de tip Douwe,
Ik denk echter het probleem gevonden te hebben, een uitgeslapen oog doet een hoop
Heb zoals Meindert voorstelde een bougie op het blok gelegd en iemand even laten starten -> geen vonk
Na de verdeelkap nog eens grondig geinspecteerd te hebben bleek een half blinde nog te kunnen zien dat de stroomgever helemaal gesmolten is, hoe heb ik het de vorige keer over het hoofd kunnen zien??
Aangezien de (Bosch) verdeelkap er pas sinds 23 Januari op zit even terug gereden naar mijn garage.
Ik heb nadat ik de auto in Januari gekocht heb de garage gevraagd na te zien of de auto het waard was om gas in te bouwen en daarbij de ontsteking goed te inspecteren vanwege berichten die ik hier gelezen had. Gelukkig is de auto keihard. Wat ik heb laten vervangen was de verdeelkap en rotor (de kabels waren goed), de hulppitmanas en er is een andere radiateur in gekomen die ik bij de auto gekregen had, deze was een paar centimeter smaller dan die erin zat dus moet ik de temp in gaten houden.
Na 4 maanden is dus de verdeelkap al naar zijn grootje! We gaan er nu een originele opzetten die wel iets duurder is maar waarbij ik dan hoop uit te sluiten dat dit weer gebeurd.
De kosten los ik op met de garagehouder, dat zijn beste gasten
Als het probleem daarna over is zal ik het hier melden. Ik heb een paar plaatjes bijgevoegd, daar heeft een ander misschien ook iets aan.
Gr. Frank
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.