[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Werking injectie : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 16:53

Werking injectie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Werking injectie

Berichtdoor Freek » 28 mei 2012, 16:01

Hallo mensen

Ik ben in het bezit van een W126 280SE uit 1984 en ik vraag mij af hoe bepaald wordt wanneer de injectie in moet spuiten.
Ik zie namelijk geen stekkers naar de spinnenkop of injectoren lopen.

Freek
Freek

Re: Werking injectie

Berichtdoor Vlim » 28 mei 2012, 16:23

Dat wordt mechanisch geregeld.

Stuwschijf in het luchtinlaatcircuit bedient een plunjer in een brandstofverdeler (de 'spinnenkop') die de brandstof onder hoge druk naar de injectoren stuurt. Het is een continue injectiesysteem, dus er staat ten allen tijde druk op het systeem, dit in tegenstelling tot de pulsed systemen, waarbij door middel van een elektrisch signaal de inspuiting wordt geregeld.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wasibi » 28 mei 2012, 18:06

Hallo Freek,

hierbij intressant leesvoer in de HowTo ; viewtopic.php?f=25&t=6058
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Freek » 28 mei 2012, 21:51

Aha, dat is wat ik mij af vroeg, bij modernere, elektrische, systemen wordt de brandstof ingespoten als de inlaat klep open gaat. Bij dit systeem wordt er dus constant ingespoten en wordt het in de cilinder gezogen als de inlaatklep open gaat.
Freek

Berichtdoor Wasibi » 29 mei 2012, 00:20

Klopt niet helemaal, bij moderne auto's wordt doorgaans op de gesloten klep gespoten. benzine moet verdampen en zich mengen met lucht. De hete klep helpt hierbij. Bij vollast staan ook electronische injectoren 90% (duty cycle) van de tijd open. Stationair wordt maar een 3 tot 5 milliseconden ingespoten, dit komt overeen met ongeveer 35 krukasgraden. Dit heeft tijd nodig om te verdampen.

De K-Jet injecteert continue, MB heeft de de injectoren in hulzen gezet waar ook de stationair lucht door gaat. Dit zijn de bewuste hulzen waar vaak vacuumlekken voorkomen). Dit ook weer om betere vermening met lucht te krijgen om goede stationairloop en emissies te krijgen.

Je moet je voorstellen dat je met stationair loop een heel klein beetje benzine nodig hebt. er gaat dus heel weinig benzine continue door de verstuiver per 2 omwentelingen/ 720 krukgraden. Dit is een lastige klus en geeft aan dat de K-Jet een enorm verfijnt stukje techniek is. Versleten of vervuilde injectoren hebben dus ook een enorm effect op de stationairloop en emissies. Onder vollast is het minder van belang.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek