Ik heb mijn 126 (380SE '81) voorzien van gebruikte originele MB 15 inch 'putdekselvelgen' van serie 2 ('86-'91) en van nieuwe Continental PremiumContact 2 banden.
Daarna zat er echter een onbalans in de voortrein; een trilling in het stuur bij pakweg 110 km/h.
Ook trok hij iets naar rechts.
Ik ben terug gegaan naar het bandenbedrijf en daar hebben ze onder garantie de voorwielen opnieuw gebalanceerd en de auto opnieuw uitgelijnd. De trilling in het stuur is er echter nog.
Mijn vraag is nu: wat kan dit zijn?
- onrondheid van (één van) de voorbanden
- onbalans in een velg
- slecht werk van het bandenbedrijf?
De auto trekt trouwens ook nog steeds iets naar rechts, zij het wel minder dan eerst. De auto is echter opgemeten en is niet scheef als gevolg van een aanrijding of zo. Ook zit er geen speling op de wielophanging.
Een complicatie is dat ik het niet kan vergelijken met voorheen. Ik heb de auto pas net. Hij heeft daarvoor jaren stilgestaan en de behoorlijk oude banden die er op zaten (met een oneffenheid op het punt waarop hij had stil gestaan) reden natuurlijk slecht; ook was hij niet goed uitgelijnd.